INFOGRAFIK Napęd piasty koła

Napęd piasty koła

Infografik Smarte Hybridisierung mit 48 V

Sprytna hybrydyzacja
z 48 V

INFOGRAFIK Modularny moduł hybrydowy

Modularny moduł hybrydowy

INFOGRAFIK: Odzysk energii hamowania

Odzysk energii hamowania

Filmy

Schaeffler Hybrid Module

 
 
Publikacje
 

Informacja o produktach przemysłu samochodowego | 2014-07
E-Wheel Drive

 
 

Informacja o produktach przemysłu samochodowego | 2014-07
High-voltage Electric Axle

 
 

Informacja o produktach przemysłu samochodowego | 2014-07
48-Volt Hybrid Module

 

Electrification of the Drive Train

 
KONTAKT
Motoryzacja

Dział systemów mobilności elektrycznej

Schaeffler stworzył system e-mobilności, aby móc w przyszłości jeszcze lepiej skupić swą aktywność na działaniach w zakresie alternatywnych napędów. Z tym nastawieniem kierujemy działania naszej grupy w stronę wiedzy w dziedzinie e-mobilności. Setki inżynierów współpracują interdyscyplinarnie mając za cel rozwijanie nowych systemów i zespołów urządzeń, i to nie tylko dla poruszania sie na czterech kołach.

Przy tym dział systemów e-mobilności nie jest rozumiany w żadnym wypadku jako obszar zamknięty, ale jako otwarty koncept: kooperacja z partnerami z przemysłu i wyższych uczelni będzie nie tylko pożądana ale uznawana nawet za niezbędną. Tym sposobem da się skrócić cykle rozwojowe i otrzyma się już w trakcie badań opinię od tych ludzi, którzy będą zjmować się innowacjmi w przyszłości.

 
  Napęd piasty koła E-Wheel Drive
Pobierz
 
 
 
 
Close

Schaeffler oferuje ze swym elektrycznym napędem piasty koła E-Wheel Drive optymalne rozwiązanie dla mobilności jutra. W drugiej generacji napędzie piasty koła o wysokiej integracji znajdują się wszystkie niezbędne elementy do napędu, opóźnień i bezpieczeństwa jazdy takie jak silnik elektryczny, elektroniczne sterowanie i kontroler, hamulce oraz sprzęgło - zabudowane wewnątrz felgi.

 
 
 

Podstawowe dane techniczne podają do 40kW na napęd, względnie dwa razy 33kW mocy ciągłej. Odpowiada to w wersji tradycyjnej do 110, względnie 90 koni mechanicznych. Nadto chłodzony cieczą napęd piasty dostarcza moment obrotowy do 700 Nm. Przy tym aktualny napęd piasty koła E-Wheel Drive dostarcza w stosunku do pokazanego w roku 2010 koncepcyjnego pojazdu hybrydowego Schaefflera (na bazie auta Opel Corsa) napędu pierwszej generacji - o ponad jedną trzecią więcej mocy i dysponuje o 75 procent większym momentem obrotowym. Napięcie prądu wysokowoltowego napędu wynosi 360-420 V.

 
  Wysokowoltowa E-oś (E-Achse)
Pobierz
 
 
 
 
Close

Wraz z osią elektryczną Schaeffler oferuje wysoce interesującą rodzinę wyrobów dla przyszłościowych i wydajnych pojazdów hybrydowych. Element napędowy ma budowę modułową i dzięki temu daje się dostosować do specyficznych wymogów klienta.

 
 
 

"E-Achse" firmy Schaeffler stanowi idealne rozwiązanie dla pojazdów hybrydowych z napędem na wszystkie koła. Pasmo przenoszenia sięga tu od elektrycznego napędu przez zespoloną z nim przekładnię i mechanizm różnicowy. Istotą osiągnięcia jest wielobiegowa elektryczna oś napędowa z dwoma silnikami elektrycznymi. Bardziej wydajny silnik dba tutaj o ciąg i rekuperację a mniejszy, zabudowany po drugiej stronie modułu napędowego silnik elektryczny umożliwia tzw. "Torque Vectoring" (sterowanie momentem napędowym). Tym samym zostaje określona dynamika jazdy i selektywny rozdział momentu napędowego sprzyjający bezpieczeństwu jazdy.

 
  Moduł hybrydowy 48 Volt
Pobierz
 
 
 
 
Close

Moduł hybrydowy 48 Volt firmy Schaeffler umożliwia hybrydyzację i oferuje atrakcyjny potencjał redukowania CO2. Ukształtowany w formie tarczy, zabudowany kompaktowo moduł hybrydowy do elektryfikacji pojazdów z manualnym sterowaniem skrzyni biegów, jest montowany jako zespół między silnikiem i skrzynią biegów. Nie są wymagane zmiany w skrzyni biegów lub chłodzenie wodne.

 
 
 

Głównymi elementami składowymi modułu hybrydowego 48 Volt są: silnk elektryczny (48 V/12 kW) i zintegrowane zautomatyzowane sprzęgło rozłączania i ruszania. Rozłączenie sprzęgła pozwala odłączyć silnik spalinowy i pojazd jest napędzany elektrycznie. Sprzęgło impulsowe oferuje wysoki komfort ponownego startu silnika spalinowego. Wszystkie ruszania są realizowane przy użyciu sprzęgła rozdzielającego, nie jest wymagany dodatkowy system startu silnika.