INFOGRAFIK Napęd piasty koła

Napęd piasty koła

Infografik Smarte Hybridisierung mit 48 V

Sprytna hybrydyzacja
z 48 V

INFOGRAFIK Modularny moduł hybrydowy

Modularny moduł hybrydowy

INFOGRAFIK: Odzysk energii hamowania

Odzysk energii hamowania

Filmy

Schaeffler Hybrid Module

 
 
Publikacje
 

Informacja o produktach przemysłu samochodowego | 2014-07
E-Wheel Drive

 
 

Informacja o produktach przemysłu samochodowego | 2014-07
High-voltage Electric Axle

 
 

Informacja o produktach przemysłu samochodowego | 2014-07
48-Volt Hybrid Module

 

Electrification of the Drive Train

 
KONTAKT
Motoryzacja

Dział systemów mobilności elektrycznej

Schaeffler stworzył system e-mobilności, aby móc w przyszłości jeszcze lepiej skupić swą aktywność na działaniach w zakresie alternatywnych napędów. Z tym nastawieniem kierujemy działania naszej grupy w stronę wiedzy w dziedzinie e-mobilności. Setki inżynierów współpracują interdyscyplinarnie mając za cel rozwijanie nowych systemów i zespołów urządzeń, i to nie tylko dla poruszania sie na czterech kołach.

Przy tym dział systemów e-mobilności nie jest rozumiany w żadnym wypadku jako obszar zamknięty, ale jako otwarty koncept: kooperacja z partnerami z przemysłu i wyższych uczelni będzie nie tylko pożądana ale uznawana nawet za niezbędną. Tym sposobem da się skrócić cykle rozwojowe i otrzyma się już w trakcie badań opinię od tych ludzi, którzy będą zjmować się innowacjmi w przyszłości.

 
  Napęd piasty koła E-Wheel Drive
Pobierz
 
 
 
 
Close

Schaeffler oferuje ze swym elektrycznym napędem piasty koła E-Wheel Drive optymalne rozwiązanie dla mobilności jutra. W drugiej generacji napędzie piasty koła o wysokiej integracji znajdują się wszystkie niezbędne elementy do napędu, opóźnień i bezpieczeństwa jazdy takie jak silnik elektryczny, elektroniczne sterowanie i kontroler, hamulce oraz sprzęgło - zabudowane wewnątrz felgi.

 
 
 

Podstawowe dane techniczne podają do 40kW na napęd, względnie dwa razy 33kW mocy ciągłej. Odpowiada to w wersji tradycyjnej do 110, względnie 90 koni mechanicznych. Nadto chłodzony cieczą napęd piasty dostarcza moment obrotowy do 700 Nm. Przy tym aktualny napęd piasty koła E-Wheel Drive dostarcza w stosunku do pokazanego w roku 2010 koncepcyjnego pojazdu hybrydowego Schaefflera (na bazie auta Opel Corsa) napędu pierwszej generacji - o ponad jedną trzecią więcej mocy i dysponuje o 75 procent większym momentem obrotowym. Napięcie prądu wysokowoltowego napędu wynosi 360-420 V.

 
  Wysokowoltowa E-oś (E-Achse)
Pobierz
 
 
 
 
Close

Wraz z osią elektryczną Schaeffler oferuje wysoce interesującą rodzinę wyrobów dla przyszłościowych i wydajnych pojazdów hybrydowych. Element napędowy ma budowę modułową i dzięki temu daje się dostosować do specyficznych wymogów klienta.

 
 
 

"E-Achse" firmy Schaeffler stanowi idealne rozwiązanie dla pojazdów hybrydowych z napędem na wszystkie koła. Pasmo przenoszenia sięga tu od elektrycznego napędu przez zespoloną z nim przekładnię i mechanizm różnicowy. Istotą osiągnięcia jest wielobiegowa elektryczna oś napędowa z dwoma silnikami elektrycznymi. Bardziej wydajny silnik dba tutaj o ciąg i rekuperację a mniejszy, zabudowany po drugiej stronie modułu napędowego silnik elektryczny umożliwia tzw. "Torque Vectoring" (sterowanie momentem napędowym). Tym samym zostaje określona dynamika jazdy i selektywny rozdział momentu napędowego sprzyjający bezpieczeństwu jazdy.

 
  Moduł hybrydowy 48 Volt
Pobierz
 
 
 
 
Close

Moduł hybrydowy 48 Volt firmy Schaeffler umożliwia hybrydyzację i oferuje atrakcyjny potencjał redukowania CO2. Ukształtowany w formie tarczy, zabudowany kompaktowo moduł hybrydowy do elektryfikacji pojazdów z manualnym sterowaniem skrzyni biegów, jest montowany jako zespół między silnikiem i skrzynią biegów. Nie są wymagane zmiany w skrzyni biegów lub chłodzenie wodne.

 
 
 

Głównymi elementami składowymi modułu hybrydowego 48 Volt są: silnk elektryczny (48 V/12 kW) i zintegrowane zautomatyzowane sprzęgło rozłączania i ruszania. Rozłączenie sprzęgła pozwala odłączyć silnik spalinowy i pojazd jest napędzany elektrycznie. Sprzęgło impulsowe oferuje wysoki komfort ponownego startu silnika spalinowego. Wszystkie ruszania są realizowane przy użyciu sprzęgła rozdzielającego, nie jest wymagany dodatkowy system startu silnika.

 

Schaeffler stosuje pliki „cookies” w celu zapewnienia optymalnego wykorzystania dostępnych treści. Dalsze korzystanie z naszego serwisu oznacza, że użytkownik akceptuje stosowanie plików cookies. Więcej informacji

Akceptuję