Systemy przekładniowe

Motoryzacja przyszłości

  Schaeffler ACTIVeDRIVE

Wraz z koncepcją ACTIVeDRIVE schaeffler obrazuje szerokie spektrum zmodernizowanej motoryzacji. Ponadto to "auto idea" służy jako platforma poszukiwań dla sprawdzenia w realistycznych warunkach różnych komponentów i systemów.

 
Pobierz
 
 
 
 
Close

ACTIVeDRIVE Schaefflera stanowi czysty pojazd elektryczny z napędem na wszystkie koła i mocy ogólnej do 210 kW. Litowo-jonowa bateria o pojemności 18 kWh umożliwia zasięg do 100 km.

 
 
 

Osobliwością ACTIVeDRIVE Schaefflera jest montowany zarówno na przedniej jak i tylnej osi aktywny elektryczny mechanizm różnicowy (Schaeffler- eDifferenzial). Ten element łączy napęd elektryczny z możliwością selektywnego sterowania mocą napędu na koła. Tym sposobem zostało umożliwione, sprzyjające zarówno pewności jak i komfortowi jazdy sterowanie momentem obrotowym tzw. Torque Vectoring (rozdział momentu obrotowego między prawym a lewym kołem).

Możliwość aktywnego rozdzielania momentu napędowego tworzy z elektrycznego dyferencjału idealną platformę innowacyjnego regulowania dynamiki jazdy. Pokazując rozwiązanie ACTIVeDRIVE Schaeffler jest pionierem w tego rodzaju elektrycznych koncepcjach napędu pojazdów.

 
  System 48 V
 

Hybrydyzacja przy stosowaniu niskonapięciowego systemu 48V: element centralny stanowi 48-voltowy moduł napędowy, który może być usytuowany do wyboru na przedniej lub tylnej osi. Chodzi przy tym o kompaktowy napęd elektryczny zawierający sprzęgło i przekładnię obiegową. Ten napęd toruje drogę do niedrogiej hybrydyzacji. Wykonanie w postaci rozwiązania niskowoltowego obniża nakłady i koszty, w porównaniu do wersji wysokowoltowej i związanymi z nią wymaganiami.

  Innowacyjne technologie lekkich konstrukcji

Ograniczenie zużycia paliwa i obniżenie emisji CO2, stanowią znaczące pole przetargowe dla działań nad rozwojem motoryzacji. Redukowanie ogólnego ciężaru pojazdu, i przy tym odwrócenie spirali wzrostu ciężaru, stanowi jeden z obszarów potencjalnej optymalizacji.

 
Pobierz
 
 
 
 
Close

Lekkie konstrukcje należą przy tym do podstawowych technologii dla długofalowej mobilności w przyszłości. Dotyczy to w jednakowym stopniu napędów konwencjonalnych jak też elektrycznych. Także Schaeffler stawia na innowacyjne technologie lekkich konstrukcji jako istotny komponent długofalowej strategii redukcji CO2.

 
 
 
  Rastierlager

Nowoczesna dwusprzęgłowa skrzynia biegów cieszy się obecnie na całym świecie wysokim zainteresowaniem i prowadzi w coraz większym stopniu przemysł motoryzacyjny do nowych, efektywnych rozwiązań przestrzeni zabudowy. Często po prostu brak jest miejsca dla aretowania na widełkach przesuwu i w obudowie. Dlatego Schaeffler oferuje zintegrowane rozwiązanie neutralnego dla przestrzeni zabudowy łozyskowania elementów przełączających.

 
Pobierz
 
 
 
 
Close

Nowa kombinacja funkcji blokowania i łożyska dla ruchu obrotowego i przesuwnego (RLF) stanowi tym samym interesującą alternatywę dla konstruktorów. Ponieważ łożysko blokujące daje się zintegrować nie tylko na zewnętrznej ale i na wewnętrznej ścianie skrzyni.

Nawet po 4 milionach zmian obciążenia, co odpowiada ponad dwukrotnej trwałości eksploatacyjnej widełek, na zabudowanych elementach nie daje się zaobserwować żadnych śladow zużycia ściernego.