Zastosowania

Przekładnie walcarkowe

Dane techniczne

Obudowa zawiera dwie trójstopniowe przekładnie. Wały napędowe (1) są umieszczone na zewnątrz w tej samej płaszczyźnie, wały napędowe (4) są umieszczone w środku obudowy jeden nad drugim.

  • prędkość obrotowa napędu: 1000 obr./min
  • przełożenie: 16,835:1
  • moc napędu: 2 × 3950 kW

Wymagania

  • wysoka pewność eksploatacji
  • wysoka nośność
  • niewielkie tarcie
  • ciasne prowadzenie promieniowe i osiowe wałów pozwalające na dokładne zazębienie
 
 
 
Dobór łożysk

Wały wejściowe (1)

Łożysko walcowe FAG NU2336M.C3 oraz łożysko czteropunktowe FAG QJ336N2MPA.C3 tworzą łożysko ustalajace. W funkcji łożyska swobodnego zabudowano łożysko walcowe FAG NJ2336M.C3. Łożysko czteropunktowe jest osadzone z luzem w obudowie (suwliwie) i dlatego przejmuje wyłącznie siły osiowe, podczas gdy oba łożyska walcowe przenoszą wyłącznie siły promieniowe.

Wały pośrednie (2, 3)

Wały pośrednie mają łożyskowanie pływające przy użyciu łożysk baryłkowych FAG: 22348MB.C3 oraz 24160B.C3 dla wałów 2., 23280B.MB oraz 24164MB dla wałów 3.

Wały napędowe (4)

Jako łożysko ustalające zastosowano łożysko baryłkowe FAG 24096B.MB. Jednorzędowe łożysko walcowe z pełną ilością wałeczków jako łożysko swobodne wyrównuje zmiany cieplne długości wału.

Smarowanie

Do obiegu oleju smarującego koła przekładni są przyłączone również łożyska. Olej (ISO VG320) jest dostarczany do łożysk bezpośrednio z filtra oleju.