Lokomotywy i pociągi silnikowe

Kolej zębata Montserrat

Zdjęcie: Stadler Bussnang AG
 
 

Łożyska przekładniowe FAG w kolejce zębatkowej Montserrat

Stara kolej zębatkowa dojeżdżająca do znanego na całym świecie klasztoru Montserrat na obrzeżach Barcelony została zdemontowana w 1957 r. Po wielu latach planów zadecydowano o odbudowie linii pomiędzy Monistrolem i klasztorem Montserrat.

Hiszpańskie koleje Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) zamówiły we wrześniu 2000 r. pięć pociągów typu GTW Beh 2/6 w szwajcarskiej grupie Stadler Bussnag AG. Grupa ta jest liderem na światowym rynku kolei zębatych.

Pociągi są wyposażone w „napęd mieszany”, tzn. zarówno w napęd adhezyjny, jak również w napęd zębatkowy.

Wszystkie łożyska toczne do zastosowań w zestawach kół były dostarczane przez firmę FAG.

 

Schaeffler stosuje pliki „cookies” w celu zapewnienia optymalnego wykorzystania dostępnych treści. Dalsze korzystanie z naszego serwisu oznacza, że użytkownik akceptuje stosowanie plików cookies. Więcej informacji

Akceptuję