KONTAKT
Publikacje
 

Publikacja | 2004-09
INA Slewing Rings with integrated Yaw Dampers in VAL 208 Trains

 
Metro / kolej podmiejska

Kolej miejska Lille

Zdjęcie: Siemens AG
 
 
 

Połączenia skrętne INA z tłumieniem przechyłów w VAL 208

Nadzorowany przez centralę, VAL (Véhicule Automatique Léger) jest pierwszym w pełni zautomatyzowanym systemem kolei miejskich bez udziału maszynistów. Od rozpoczęcia pracy w 1983 r. w Lille, system kolei dojazdowej był wielokrotnie modyfikowany pod względem komfortu, niezawodności i bezpieczeństwa, tak aby dopasować go do najnowszych osiągnięć technicznych.

Nowa generacja systemu, VAL 208 oraz VAL 258, jest stosowana zarówno w systemie kolei miejskich, jak i w obszarze lotniska.

Dzięki wydajnemu napędowi i poprawionej przyczepności, uzyskanej przez ogumienie kół, udało się osiągnąć większe prędkości i krótsze drogi hamowania. Skrócony łączny czas oczekiwania na kolejny pociąg może być płynnie ustalany przez centralę, co pozwala na dostosowanie zdolności przewozowej do faktycznego zapotrzebowania.

Dla stworzonego przez Siemens Transportation Systems pojazdu VAL 208 firma INA dostarcza połączeń skrętnych z tłumieniem wężykowania.