Historia

1948 - 1984

 
 

1948

W pierwszych latach po wojnie produkuje się głównie wózki drabiniaste oraz inne wyroby drewniane.

 

1949

Przełomowy wynalazek: skonstruowanie przez dr Georga Schaefflera koszyka do łożysk igiełkowych. Tym samym łożyska igiełkowe stają się niezawodnym elementem kontstrukcyjnym stosowanym w przemyśle.

 

1952

Przełom w branży motoryzacyjnej: łożyska igiełkowe INA zastępują łożyska ślizgowe w przekładni legendarnego Volkswagena Garbusa.

 

1956

Pierwszy zagraniczny zakład produkcyjny: we francuskim Hagenau: rozpoczyna się produkcja łożysk tocznych na rynek europejski.

 

1963

Otwarcie rynku w Ameryce Północnej poprzez utworzenie pierwszej Spółki INA w Cheraw, Południowa Karolina.

 

1965

Założenie LuK Lamellen und Kupplungsbau GmbH w Bühl (z udziałem INA).

 

1971

INA – jako jeden z pierwszych producentów w Europie – wytwarza wielkoseryjnie hydrauliczne elementy regulujące luz zaworów.

 

1979

Nowa kompetencja: wykrawanie precyzyjne (udziały w HYDREL AG (CH).

 

1984

Udziały w Helmut ELGES GmbH, Steinhagen. W programie produkcji pierwsze bezobsługowe łożyska przegubowe i główki.