Szukany termin

Energia wiatrowa

Naprowadzanie i regulacja położenia łopat

Regulacja mocy wiatrowni

Możliwość ruchu przez długi czas

Wiatrownie muszą optymalnie dostosowywać swoje położenie do kierunku wiatru, tak aby ich działanie było opłacalne i możliwe było uniknięcie ekstremalnych obciążeń. Nowoczesne urządzenia są automatycznie regulowane przez aktywne systemy z silnikami azymutalnymi i przekładniami.


Napędy wahliwe obracają gondolę odpowiednio do kierunku wiatru. Służą do ustawiania konstrukcji w taki sposób, by powierzchnie wirnika były ustawione prostopadle do wiatru.


Dla regulacji mocy wiatrowni kąt łopat należy zawsze dostosować optymalnie do prędkości wiatru przez obrót łożysk łopat. Kąt łopat wirnika można ustawiać za pomocą napędu elektrycznego lub hydraulicznego. Firma Schaeffler oferuje łożyskowania do obu tych systemów.

Napęd azymutalny/ napęd Pitch

Wał napędowy, koła planetarne i wał napędowy

Przekładnia wahliwa
Przekładnia wahliwa

Firma Schaeffler oferuje łożyskowania zarówno do napędów wahliwych służących do zmiany położenia gondoli jak i łopat wirnika.

Wyzwania dla łożysk:

  • Wysokie obciążenie
  • Ruch oscylacyjny
  • Wibracje

Wał napędowy

Wał napędowy: Łożyska kulkowe zwykłe FAG
Łożyska kulkowe zwykłe FAG
Zalety
  • Większe prędkości obrotowe
  • Mniejsze wytwarzanie ciepła
  • Mniejsze zużycie energii/większa sprawność
  • Mniejsze łączne koszty

Koła planetarne

Koła planetarne: Łożyska walcowe FAG RN (łożyskowanie bezpośrednie), łożyska walcowe z pełną ilością wałeczków INA RSL (łożyskowanie bezpośrednie), dwurzędowe łożyska walcowe z pełną ilością wałeczków INA RSL (łożyskowanie bezpośrednie)
Łożyska walcowe FAG RN (łożyskowanie bezpośrednie), łożyska walcowe z pełną ilością wałeczków INA RSL (łożyskowanie bezpośrednie), dwurzędowe łożyska walcowe z pełną ilością wałeczków INA RSL (łożyskowanie bezpośrednie)
Zalety
  • Łatwy montaż w kole planetarnym
  • Ekonomiczne kompleksowe rozwiązanie
  • Kompaktowe, zoptymalizowane pod względem ciężaru rozwiązanie umożliwia zmniejszenie wymiarów (Downsizing)
  • Duża nośność promieniowa
  • Odpowiednie do dużych przyspieszeń (łożyska walcowe FAG RN)
  • Duża gęstość mocy (łożyska walcowe INA RSL)
Charakterystyka
  • Łożyska walcowe bez pierścienia zewnętrznego
  • Bieżnia zintegrowana z kołem planetarnym
  • Wzmocnienie trzpienia koła planetarnego przez powiększony z jednej strony promień łożyska

Wał napędowy

Wał napędowy: Łożyska walcowe FAG, łożyska baryłkowe FAG, łożyska stożkowe FAG
Łożyska walcowe FAG, łożyska baryłkowe FAG, łożyska stożkowe FAG
Zalety łożysk walcowych FAG
  • Łożyska swobodne przesuwanie we własnym obrębie
  • Duża nośność promieniowa
  • Łatwy montaż i demontaż dzięki możliwości rozłączania łożysk w koszykach
Zalety łożysk baryłkowych FAG
  • Możliwe do zastosowania jako łożyska ustalające i swobodne
  • Zoptymalizowana konstrukcja wewnętrzna dla wysokich wymagań
  • Nastawne
Zalety łożysk stożkowych FAG
  • Ścisłe prowadzenie wałów przez ustawienie bez luzu
  • Duża sztywność łożysk dzięki dużej podstawie podparcia wierzchołków stożków z naciskiem
  • Odpowiednie do dużych obciążeń promieniowych i osiowych
Hydrauliczna zmiana położenia łopat wirnika

Łożyska przegubowe i tuleje ślizgowe

Łożyska przegubowe INA
Łożyska przegubowe INA
Tuleje ślizgowe INA
Tuleje ślizgowe INA
Zalety
  • Długi okres użytkowania
  • wysoka nośność
  • Zupełnie nie wymagają konserwacji dzięki powłoce ELGOGLIDE
  • Zabezpieczone przed zanieczyszczeniami
  • Ochrona antykorozyjna dzięki powłoce Corrotect
Charakterystyka
  • Okładzina ślizgowa ELGOGLIDE
  • Obustronne uszczelnienie
Udostępnij stronę

Schaeffler stosuje cookies, aby zapewnić optymalne wykorzystanie. Dalsze korzystanie z tej witryny oznacza akceptację plików cookie. Więcej informacji

Potwierdzenie