Szukany termin

Kolej

Łożyska zestawów kołowych w wagonach osobowych i elektrowozach

Samonastawne zespoły łożyskowe do zestawów kołowych

Duże przebiegi i długie interwały konserwacji

Łożyska zestawów kołowych składającej się z oprawy bieżni i łożyska tocznego to istotne dla bezpieczeństwa podzespoły pojazdu szynowego. Łożyska zestawów kołowych FAG są wykonane z odlanego tworzywa i zostały zaprojektowane zgodnie z danymi klienta. Wszystkie oprawy bieżni są obliczane metodą FEM, optymalizowane pod względem naprężenia i projektowane na podstawie zadanych wartości granicznych.

Jako łożyska toczne w zastosowaniach łożysk zestawów kołowych są stosowane łożyska walcowe FAG WJ/WJP, kompletne zespoły łożysk walcowych FAG lub zespoły łożysk wałeczkowo-stożkowych FAG wersji TAROL. TAROL i zespoły łożysk walcowych FAG to zespoły gotowe do montażu nasmarowane i uszczelnione fabrycznie. Łożyska stożkowe FAG TAROL S jakości X-life ze zintegrowanym uszczelnieniem dają mały moment tarcia i nadają się szczególnie do długiego użytkowania.

Wszystkie łożyska zestawów kołowych FAG zostały zaprojektowane do dużych przebiegów i długich interwałów konserwacji. Smarowanie i uszczelnienie zależą od przypadku zastosowania i danych warunków klimatycznych. Łożyska są produkowane zgodnie z danymi normy EN12080. Aby zapewnić przydatność łożysk zestawów kołowych do przewidzianego przypadku zastosowania jest przeprowadzany test wydajności zgodny z normą EN12082. Portfolio produktów zostało uzupełnione podzespołami mechatronicznymi do monitorowania stanu.

Cechy szczególne odnoszące się do zastosowania

Łożyska zestawów kołowych do elektrowozów odznaczają się szczególnie duża nośnością. W komunikacji szybkobieżnej ze względów bezpieczeństwa do łożysk stosuje się stal spełniającą szczególne wymagania odnośnie stopnia czystości materiału. Aby móc eksploatować łożyska w niskich temperaturach, są one wyposażone w uszczelnienia bezstykowe. Ponadto są smarowane specjalnym smarem do dużych prędkości.

W komunikacji lokalnej pociągi bardzo często hamują, co jest dużym wyzwaniem dla smaru. Natomiast łożyska w komunikacji dalekobieżnej są zaprojektowane do dużych prędkości. W tramwajach niskopodłogowych nie można stosować wózków. Zamiast tego stosuje się pojedynczo łożyskowane swobodne zestawy kół.

Łożyskowania z wkładem

Sprawdzone łożyskowania do wielu zastosowań

W tramwajach niskopodłogowych nie można stosować wózków. Zamiast tego stosuje się pojedynczo łożyskowane swobodne zestawy kół.

Łożyskowania z wkładem FAG sprawdziły się w wielu zastosowaniach. Para łożysk stożkowych FAG jest fabrycznie ustawiona w taki sposób, że łożyskowanie po montażu nie ma luzu. Zapewnia to przy dobrych właściwościach bieżnych większą trwałość i długie interwały konserwacji.

Łożyskowanie z wkładem do tramwaju
Łożyskowanie z wkładem do tramwaju
Udostępnij stronę

Schaeffler stosuje cookies, aby zapewnić optymalne wykorzystanie. Dalsze korzystanie z tej witryny oznacza akceptację plików cookie. Więcej informacji

Potwierdzenie