Szukany termin

Łożyska ślizgowe wymagające konserwacji

Opis produktu
Łożyska toczne i łożyska ślizgowe Schaeffler: Łożyska ślizgowe wymagające konserwacji

Wymagające konserwacji wersje łożysk ślizgowych i przegubowych z parami ślizgowymi stal/stal i stal/brąz są łatwym w konserwacji i ekonomicznym rozwiązaniem odpowiednim do zmiennych obciążeń. W tulejach ślizgowych, pierścieniach i pasach jest stosowane zespolone tworzywo metalowo-polimerowe E50, które wymaga niewielkiej konserwacji. Warstwa ślizgowa ma kieszenie smarowe, dzięki którym w większości przypadków wystarcza pierwsze smarowanie.

do katalogu produktów medias

Wersje produktu
Łożyska toczne i łożyska ślizgowe Schaeffler: Promieniowe łożyska przegubowe

Promieniowe łożyska przegubowe

Promieniowe łożyska przegubowe składają się z pierścieni wewnętrznych i zewnętrznych z parami ślizgowymi stal/stal lub stal/brąz i są smarowane za pośrednictwem pierścienia zewnętrznego i wewnętrznego. Łożyska nadają się szczególnie do obciążeń zmiennych w rodzaju uderzeń oraz dopuszczają niewielkie obciążenia osiowe w obu kierunkach.

do katalogu produktów medias

Łożyska toczne i łożyska ślizgowe Schaeffler: Skośne łożyska przegubowe

Skośne łożyska przegubowe

Skośne łożyska przegubowe składają się z pierścieni wewnętrznych i zewnętrznych z parami ślizgowymi stal/stal. Przenoszą przemieszczenia i siły nie wytwarzając momentów i dzięki temu oddalają naprężenia gnące od elementów konstrukcyjnych.

do katalogu produktów medias

Łożyska toczne i łożyska ślizgowe Schaeffler: Wzdłużne łożyska przegubowe

Wzdłużne łożyska przegubowe

Wzdłużne łożyska przegubowe składają się z pierścieni wewnętrznych i pierścieni zewnętrznych z parą ślizgową stal/stal, przenoszą siły osiowe i, tworząc niewielkie momenty, przenoszą siły podparcia na konstrukcję przyłączeniową.

do katalogu produktów medias

Łożyska toczne i łożyska ślizgowe Schaeffler: Głowice przegubowe

Głowice przegubowe

Głowice przegubowe składają się z łba łącznika i łożyska przegubowego wymagającego regularnej konserwacji. Przenoszą siły promieniowe w kierunku ciągu lub nacisku, przenoszą przemieszczenia oraz siły bez dużych momentów i są przystosowane do zmiennych obciążeń promieniowych, a także warunkowo są dostosowane do obciążeń jednostronnych.

do katalogu produktów medias

Łożyska toczne i łożyska ślizgowe Schaeffler: Zespolone łożyska ślizgowe metal-polimer

Zespolone łożyska ślizgowe metal-polimer

Zespolone łożyska ślizgowe metal-polimer INA to ekonomiczna alternatywa dla licznych zastosowań przemysłowych i motoryzacyjnych. Wszystkie łożyska nie zawierają ołowiu i są przyjazne dla środowiska. Różne innowacyjne mieszanki tworzyw nie wymagają konserwacji bądź wymagają jedynie niewielkiej konserwacji.

Nie wymagająca konserwacji warstwa ślizgowa E50

W przypadku łożysk z warstwą ślizgową E50 jest wymagane smarowanie montażowe na początku eksploatacji. Warstwa ślizgowa składa się głównie z polioksymetylenu (POM), termoplastycznego tworzywa sztucznego o dużej masie cząsteczkowej, odznaczającego się niskimi współczynnikami tarcia oraz stabilnością chemiczną i termiczną.

Domieszane do niego są dodatki obojętne. Trójwarstwowe tworzywo obejmuje stalowy grzbiet, warstwę pośrednią oraz warstwę ślizgową. Na stalowym grzbiecie jest napieczona porowata warstwa pośrednia z cynku i brązu, której pory są wypełnione warstwą ślizgową.

Zalety techniczne:
  • Do statycznego nacisku powierzchniowego do 140 N/mm2
  • Niewielka przestrzeń zabudowy
  • Regulacja do 2,5 m/s

do katalogu produktów medias

Udostępnij stronę

Schaeffler stosuje cookies, aby zapewnić optymalne wykorzystanie. Dalsze korzystanie z tej witryny oznacza akceptację plików cookie. Więcej informacji

Potwierdzenie