Szukany termin

Automotive OEM

Partner systemowy branży motoryzacyjnej

Inżynierowie firmy Schaeffler pracują nad szeregiem technologii, dzięki którym samochody stają się bardziej ekologiczne i oszczędne. Czy chodzi o napęd spalinowy, hybrydowy czy napęd elektryczny - połączenie odgrywa ważną rolę w globalnym świecie mobilności jutra. Jako partner przemysłu motoryzacyjnego, jesteśmy liderem w rozwoju i produkcji rozwiązań systemowych dla wyzwań jakie stawia przyszłość motoryzacji. Firmę Schaeffler wyróżnia bliska współpraca z klientem klienta i współpraca rozwojowa. Dzięki nowatorskim pomysłom, kreatywnej inżynierii i rozległej wiedzy produkcyjnej, opracowujemy rozwiązania od projektowania produktu aż po produkcję seryjną.

Firma Schaeffler i elektromobilność

Napędy elektryczne mogą mieć istotny wpływ na kształtowanie bardziej przyjaznej dla środowiska mobilności i zmniejszenie emisji gazów w wielkich metropoliach. W obliczu coraz bardziej rygorystycznych przepisów dotyczących emisji zanieczyszczeń i rosnącej potrzeby mobilności na całym świecie, nie ma możliwości pominięcia elektryfikacji układu napędowego. Jako partner branży motoryzacyjnej, firma Schaeffler ma na uwadze ten rozwój i oferuje swoim klientom rozwiązania w całym zakresie opcji elektryfikacji – od hybryd 48-woltowych przez hybrydy Plug-in po pojazdy elektryczne. Szczegółowe rozwiązania obejmują podzespoły i systemy do podstawowych układów hybrydowych, poprzez moduły hybrydowe, napęd elektryczny osi aż po napęd elektryczny piast kół.

Napędy 48-woltowe

Również w erze elektryczności mobilność musi być opłacalna. W pojazdach wielu klas i na wielu rynkach silnik spalinowy pozostaje podstawą dużej mobilności indywidualnej. W zależności od konstrukcji, 48-woltowe napędy Schaeffler umożliwiają ponad 20% oszczędność paliwa przy umiarkowanych kosztach. Konstrukcja napędu 48-woltowego, w której silnik elektryczny napędza oś tylną „elektryczną”, umożliwia jazdę z napędem elektrycznym przy niskiej prędkości, przykładowo podczas parkowania i ruszania. Również moduły hybrydowe P2 firmy Schaeffler umożliwiają obniżenie zużycia i emisji gazów w rozwiązaniach 48-woltowych. Dzięki zaawansowanym podzespołom i systemom podstawowej hybrydyzacji, otwieramy nowe perspektywy dla ręcznych skrzyń biegów i oraz przygotowujemy nowe napędy hybrydowe dla wielu rynków i segmentów.

Napędy hybrydowe typu plug-in (wysokonapięciowe)

W celu zmniejszenia zużycia paliwa w wydajnych i dużych pojazdach, niemal wszyscy producenci samochodów wykorzystują konstrukcję hybrydy typu plug-in. Silnik spalinowy jest połączony z wydajnym napędem elektrycznym. Firma Schaeffler projektuje moduły hybrydowe różnych klas momentu obrotowego do montażu między silnikiem a skrzynią biegów (układ P2) lub jako oddzielny moduł osi (układ P4). Wszystkie koncepcje napędu wysokonapięciowego oferują atrakcyjny potencjał odnośnie obniżenia emisji CO2.

Napędy do pojazdów elektrycznych

W najbliższych latach powstanie rynek pojazdów elektrycznych, zwłaszcza w Chinach i Europie, oraz na obszarach mocno zurbanizowanych. Firma Schaeffler już na obecną chwilę posiada w swojej ofercie seryjne rozwiązania napędów do tego typu pojazdów. Dlatego osie elektryczne firmy Schaeffler można zastosować w pojazdach elektrycznych. Podstawowe podzespoły tej grupy produktów to osie E z jednostopniową przekładnią, o konstrukcji koaksjalnej lub z równoległymi osiami. Podstawową konfigurację można rozszerzyć o dodatkowe elementy funkcjonalne. W ten sposób można na przykład zintegrować wymaganą blokadę parkingową. Dostępna jest również kombinacja z drugim, mniejszym napędem. Umożliwia tzw. rozwiązanie Torque Vectoring – zwiększające dynamikę jazdy i bezpieczeństwo.

Wizjonerskie koncepcje przyszłości

Miejska Mobilność dla jutra jest w Schaeffler na porządku dziennym. Za pomocą tzw. „E-Wheel Drive” (napęd piasty koła) nasza firma pokazuje, jak technologia napędowa może być zainstalowana w kole, co otwiera drogę nowym koncepcjom mobilności. Napędy piasty koła można stosować w taksówkach „Robo Taxi”, czy bardzo zwrotnych, samojezdnych samochodach osobowych, które wkrótce będą przewozić mieszkańców dużych miast na krótkich trasach.

Pozycje montażowe napędu elektrycznego w układzie napędowym

Pozycja montażowa napędu elektrycznego w układzie napędowym na istotny wpływ na jego funkcjonalność. Łącznie istnieje pięć różnych pozycji montażowych oznaczonych skrótami P0-P4. Firma Schaeffler oferuje produkty dopasowane do każdej pozycji montażowej.

Transfer technologii: Schaeffler w Formuła E

Zaangażowanie w wyścigi samochodów elektrycznych „FIA Formuła E“ służy m.in. jako laboratorium rozwojowe przyszłych seryjnych napędów elektrycznych. Firma Schaeffler jest wyłącznym partnerem technologicznym zespołu Abt Schaeffler Audi Sport i zajmuje się układem napędowym elektrycznego samochodu wyścigowego „Abt Schaeffler FE02”.

Niezależnie od tego, czy chodzi o analizę systemu, chłodzenie silnika, rozwój nowych materiałów, czy rekuperację (odzyskiwanie energii z hamowania) obowiązują zasady: Wiedza z toru wyścigowego przekazywana jest bezpośrednio do działów rozwoju. W krótkim czasie firma Schaeffler podwoiła liczebność działu rozwoju podzespołów do pojazdów elektrycznych i koncentruje się na nowych rozwiązaniach w zakresie elektryfikacji układu napędowego w pojazdach seryjnych.

Firma Schaeffler wykorzystuje Formułę E jako poligon testowy rozwoju zaawansowanych technologii napędu w samochodach.
Firma Schaeffler wykorzystuje Formułę E jako poligon testowy rozwoju zaawansowanych technologii napędu w samochodach.

Nowe koncepcje mobilności

Firma Schaeffler analizuje nowe koncepcje mobilności. W 2016 r. firma Schaeffler zaprezentowała bio-hybrydę – studium koncepcyjne, które, jeśli chodzi o gabaryty i zasięg, można umiejscowić między rowerem a małym samochodem z napędem elektrycznym.

Przyszłościowa bio-hybryda łączy w sobie zalety stabilności i ochrony przed czynnikami atmosferycznymi z prostotą, zużyciem energii oraz miejscem jakie zajmuje rower z napędem elektrycznym. Istnieje przy tym możliwość zintegrowania, jako środka transportu, z istniejącą infrastrukturą. Dzięki wizjonerskiej mobilności można również zrealizować wersje do transportu ładunków.

Bio-hybryda zaprojektowana przez firmę Schaeffler jest przyjazną dla środowiska alternatywą dla coraz większego ruchu w miastach.
Bio-hybryda zaprojektowana przez firmę Schaeffler jest przyjazną dla środowiska alternatywą dla coraz większego ruchu w miastach.

Demonstracja innowacji i znajomości systemu

Mniejsze zużycie i emisja zanieczyszczeń. Większa moc, komfort i bezpieczeństwo. Pojazdy koncepcyjne grupy Schaeffler posiadają w pełni innowacyjną technikę silników spalinowych, hybrydowych i elektrycznych. Aby osiągnąć idealne współdziałanie produktów, firma łączy szeroką wiedzę z dogłębną znajomością systemu. Dlatego grupa Schaeffler zawsze dostarcza najlepszy możliwy pakiet usług. Pojazdy koncepcyjne odzwierciedlają tę zorientowaną na wynik różnorodność, którą firma Schaeffler wspiera swoich klientów. Przyszłość mobilności ma wiele możliwości.

Pojazdy koncepcyjne 48-woltowe o wysokiej sprawności firmy Schaeffler
Pojazdy koncepcyjne 48-woltowe o wysokiej sprawności firmy Schaeffler

Pojazdy koncepcyjne 48-woltowe o wysokiej sprawności firmy Schaeffler

Nośnik technologii wskazuje architekturę napędu, w której silnik elektryczny jako „oś elektryczna” jest umieszczony na osi tylnej. Napęd elektryczny daje ciągłą moc 20 kW i umożliwia jazdę na napędzie elektrycznym do prędkości 35 km/h oraz aktywne „podróżowanie” z prędkością ponad 70 km/h.

Samochód koncepcyjny Gasoline Technology Car (GTC II)
Samochód koncepcyjny Gasoline Technology Car (GTC II)

Samochód koncepcyjny Gasoline Technology Car (GTC II)

GTC II ukazuje potencjał hybrydy 48-woltowej w pojazdach z ręczną skrzynią biegów. Silnik elektryczny jest zintegrowany między silnikiem spalinowym a skrzynią biegów. Elektryczne sprzęgło pozwala na wykorzystanie dodatkowych funkcji, takich jak elektryczny rozruch oraz odzyskiwanie energii niemal do zatrzymania pojazdu.

Technika dopasowana do każdego rynku: pojazdy koncepcyjne Efficient-Future-Mobility

Pojazdy koncepcyjne Efficient-Future-Mobility posiadają rozwiązania technologiczne dostosowane do wymogów regionalnych. Na przykład, projekt „Efficient Future Mobility North America”:

  • Odłączany napęd na cztery koła
  • Stale podłączony rozrusznik
  • Regulacja wysokości układu jezdnego
  • Hybrydyzacja 48-woltowa
Efficient Future Mobility North America
Pojazdy koncepcyjne „Efficient Future Mobility North America”
Udostępnij stronę

Schaeffler stosuje cookies, aby zapewnić optymalne wykorzystanie. Dalsze korzystanie z tej witryny oznacza akceptację plików cookie. Więcej informacji

Potwierdzenie