Szukany termin

Automotive OEM

Precyzyjne produkty do silników samochodów osobowych i pojazdów użytkowych

Precyzyjne produkty firmy Schaeffler w znaczący sposób przyczyniają się do zmniejszenia zużycia oraz emisji substancji szkodliwych. Jednocześnie wydłużają trwałość, okresy między przeglądami, a także zwiększają komfort jazdy i dynamikę jazdy.

Samochody osobowe

Podzespoły i systemy do silników

Dźwignia zaworowa
Dźwignia zaworowa

Standardowy mechanizm zaworowy

Bez potrzeby konserwacji przez cały okres używania: Elementy do regulacji luzu zaworowego umożliwiają dokładne ustawienie luzu oraz pracę bez tarcia – bez potrzeby konserwacji przez cały okres używania silnika. Firma Schaeffler Automotive projektuje i produkuje elementy do regulacji luzu zaworowego z górnym i dolnym wałkiem rozrządu, do napędu pośredniego i bezpośredniego jak również do hydraulicznej i mechanicznej regulacji luzu.

Produkty:

  • Mechaniczne popychacze szklankowe
  • Hydrauliczne popychacze szklankowe
  • Dźwignie zaworowe
  • Dźwignie wychylne
  • Dźwignie zamachowe

Zmienny system sterowania zaworów

Od popychacza szklankowego, aż do całkowicie zmiennego systemu sterowania zaworów UniAir: Firma Schaeffler oferuje kompletny zestaw do zmiennego systemu sterowania zaworów. Oprócz kilkudziesięcioletnich doświadczeń w dziedzinie tłumienia drgań, wysoki poziom komfortu jazdy zapewniony jest dzięki strategiom działania dostosowanym do indywidualnych wymagań, takich jak dezaktywacja cylindra lub specjalne procesy otwierania zaworu. Decydującym czynnikiem wpływającym na dalszą redukcję zużycia paliwa i emisji gazów jest optymalne połączenie technologii i produktów. W tym zakresie firma Schaeffler oferuje korzyści, jakich nie oferuje praktycznie żaden inny dostawca, dzięki specjalistycznej wiedzy i wszechstronnej współpracy między specjalistycznymi działami branży motoryzacyjnej, jak systemy silnikowe, systemy przeniesienia napędu, zawieszenia i elektromobilności.

Produkty:

  • Całkowicie zmienny elektrohydrauliczny system sterowania zaworów UniAir
  • System krzywek przesuwnych
  • Mechanicznie przełączany popychacz szklankowy
  • Hydraulicznie przełączany popychacz szklankowy
  • Przełączalna dźwignia zaworowa
  • Przełączalny element podporowy
  • Przełączalny popychacz rolkowy
  • Zawory sterujące
Całkowicie zmienny elektrohydrauliczny system sterowania zaworów UniAir
Całkowicie zmienny elektrohydrauliczny system sterowania zaworów UniAir
Elektromechaniczny system zmiany pozycji wałka rozrządu
Elektromechaniczny system zmiany pozycji wałka rozrządu

System zmiany pozycji wałka rozrządu

Oszczędny i dynamiczny: System zmiany pozycji wałka rozrządu to kolejny elementy zmiennego systemu sterowania zaworów mający wpływ na zmniejszenie zużycia paliwa i emisji gazów Optymalizują czasy sterowania zaworów w szerokim zakresie obciążenia i prędkości obrotowej silnika i zwiększają przez to dynamikę i radość z jazdy. Dostępne są układy napędzane paskami i łańcuchami rozrządu, które zmieniają położenie tylko jednego wałka rozrządu, równocześnie dwóch wałków lub dwóch wałków niezależnie od siebie. Systemy zmiany pozycji wałka rozrządu o lekkiej konstrukcji są produkowane z blachy metodą głębokiego tłoczenia. Elektromechaniczny system zmiany pozycji wałka rozrządu firmy Schaeffler steruje wałek rozrządu w sposób jeszcze bardziej szybki i precyzyjny, przy zadanych warunkach pracy silnika. Za pomocą elektromechaniki można zmieniać pozycję wałka rozrządu z prędkością do 600 stopni obrotu wału korbowego na sekundę. Zwiększony zakres regulacji umożliwia nowoczesne i wysoce wydajne koncepcje procesu spalania.

Produkty:

  • System zmiany pozycji wałka rozrządu w silnikach z łańcuchem rozrządu
  • System zmiany pozycji wałka rozrządu w silnikach z napędem pasowym
  • Hydrauliczne i elektromechaniczne systemy zmiany pozycji wałka rozrządu
  • Zawór sterujący

Napęd z łańcuchem rozrządu

Precyzja i niezawodność: Jako jedyna na świecie, firma Schaeffler dysponuje kompletnym programem łańcuchów do zastosowań motoryzacyjnych, obejmującym wszelkiego typu łańcuchy do sterowania silnikiem, łańcuchy do bezstopniowych automatycznych skrzyń biegów oraz łańcuchy do przekładni i napędu osi. Ponadto, Schaeffler rozwija i produkuje wszystkie powiązane podzespoły systemu sterowania z łańcuchem rozrządu, takie jak napinacze łańcucha, elementy prowadzące i koła łańcuchowe.

Produkty:

  • System z łańcuchem rozrządu
  • Łańcuchy zębate, rolkowe i tulejkowe do rozrządu
  • Szyny mocujące i prowadzące
  • Napinacz napędu łańcuchowego (napęd główny)
  • Napinacz napędu wałka rozrządu (napęd dodatkowy)
System z łańcuchem rozrządu
System z łańcuchem rozrządu
System napędu pasowego
System napędu pasowego

Napęd pasowy

Z równomiernym biegiem i małymi drganiami: Napęd pasowy stosuje się do sterowania silników i urządzeń dodatkowych. Jako dostawca systemów projektujemy i produkujemy rolki napinające i odchylające, hydrauliczne i mechaniczne systemy napinania pasa jak również odsprzęgacze alternatorów. Optymalnie dostosowane do siebie systemy zapewniają bezobsługowe działanie. Wydajną formą hybrydyzacji układu napędowego jest pasek alternator-rozrusznik. Pasek pozwala na wygodną i wydajną pracę uruchamiania-wyłączania silnika, co znacznie przyczynia się do zmniejszenia zużycia paliwa i emisji gazów.

Produkty:

  • Układy napędów pasowych
  • Rozrząd
  • Napinacz pasa zębatego rozrządu
  • Łańcuchy zębate rozrządu
  • Napędy urządzeń
  • Napinacz pasa z tłumieniem mechanicznym
  • Napinacz pasa z tłumieniem hydraulicznym
  • Napęd pasa alternator-rozrusznik (RSG)
  • Systemy napinania RSG
  • Rolki napinające i odchylające
  • Sprzęgło jednokierunkowe alternatora (OAP)

Sterowanie temperaturą

Wydajne energetycznie i precyzyjne: Ważnym elementem optymalizacji pracy silnika spalinowego jest moduł sterowania temperaturą (TMM), który kontroluje temperaturę silnika i umożliwia szybkie osiągnięcie prawidłowej temperatury silnika. Równocześnie jest możliwe również regulowanie temperatury podzespołów hybrydowych i akumulatorów. Tak więc, okres jazdy z zimnym silnikiem jest znacznie skrócony przez zamknięcie obiegu wody. Ponadto, poszczególne podzespoły mogą pracować z wyższą temperaturą, niż byłoby to możliwe w przypadku sterowania termostatem. Moduł ma więc pozytywny wpływ na żywotność podzespołów układu napędowego. Kolejna zaleta: możliwość obniżenia temperatury silnika przy pełnym obciążeniu, i zredukowanie w ten sposób tendencji do spalania stukowego i smarowania przy pełnym obciążeniu. Umożliwia to moduł, który można dostosować do indywidualnych potrzeb klienta, zapewniając zmniejszenie zużycia paliwa i emisji CO2.

Produkty:

  • Moduł sterowania temperaturą
Moduł sterowania temperaturą
Moduł zarządzania temperaturą
Łożyskowania toczne do wałków wyrównawczych
Łożyskowania toczne do wałków wyrównawczych

Łożyskowanie toczne wału silnika:

Mniejsze tarcie w silniku: Firma Schaeffler Automotive posiada w swoim programie innowacyjne rozwiązania w zakresie łożyskowania tocznego wałów korbowych, wałków rozrządu i wałków wyrównawczych, które oferują znaczne możliwości zmniejszenia strat mocy silnika, a tym samym redukcję zużycia paliwa i emisji gazów. Przykładowo, wałki wyrównawcze z łożyskowaniem tocznym mają tarcie mniejsze o ok. 50% w porównaniu z wałkami łożyskowanymi ślizgowo. Oprócz tego, firma Schaeffler zaprojektowała zoptymalizowaną konstrukcję wałków wyrównawczych zmniejszając ich masę o 40% bez zmniejszenia jakości działania.

Produkty:

  • Łożyskowania toczne do wałków wyrównawczych
  • Wałki wyrównawcze ze zoptymalizowaną masą
  • Łożyskowania toczne do wałków rozrządu
  • Łożyskowania toczne do wałów korbowych
  • Łożyskowania toczne do łożyska toczne do turbosprężarek
Pojazdy użytkowe

Podzespoły i systemy do silników

Dźwignia
Dźwignia

Mechanizm zaworu

Najwyższa wydajność przez cały okres użytkowania: Elementy do regulacji luzu zaworowego umożliwiają automatyczne ustawianie luzu przy montażu i eksploatacji silnika oraz gwarantują stałe czasy sterowania zaworu przez cały okres użytkowania silnika. Firma Schaeffler Automotive projektuje i produkuje szeroką gamę systemów sterowania zaworów z hydrauliczną regulacją luzu zaworowego do silników z górnym i dolnym wałkiem rozrządu, dzięki czemu ma istotny wkład w obniżeniu kosztów eksploatacji i emisji gazów.

Produkty:

  • Hydrauliczne popychacze płaskie i rolkowe
  • Hydrauliczna dźwignia zaworowa i dźwignia popychacza
  • Przełączalny system sterowania zaworów:
  • Całkowicie zmienny elektrohydrauliczny system sterowania zaworów UniAir

System zmiany pozycji wałka rozrządu

Bezobsługowe i wytrzymałe: Systemy zmiany pozycji wałka rozrządu przyczyniają się do redukcji zużycia paliwa i zmniejszenia emisji gazów. Optymalizują czasy wysterowania zaworów w całym zakresie obciążenia i prędkości obrotowej silnika. Dostępne są układy, które zmieniają położenie tylko jednego wałka rozrządu, równocześnie dwóch wałków lub dwóch wałków niezależnie od siebie.

Produkty:

  • Hydrauliczny system zmiany pozycji wałka rozrządu
  • Zawór hydrauliczny
System zmiany pozycji wałka rozrządu
System zmiany pozycji wałka rozrządu
Napęd pasowy
Napęd pasowy

Napęd pasowy

Precyzyjne i trwałe: Firma Schaeffler produkuje napędy pasowe wytrzymujące bardzo duże obciążenia. Rolki napinające i odchylające zapewniają bardzo precyzyjne prowadzenie pasa, przy czym stalowa rolka odchylająca jest odporna na wpływ warunków zewnętrznych. Optymalizacja ciężaru oraz zasobnik na smar zapewnia dużą trwałość, również w przypadku cichych, napinaczy pasa z tłumieniem mechanicznym oraz wydajnych generatorów sprzęgła jednokierunkowego.

Produkty:

  • Układy napędów pasowych
  • Przekładnie agregatów
  • Napinacz pasa z tłumieniem mechanicznym
  • Rolki napinające i odchylające
  • Sprzęgło jednokierunkowe generatora

Łożyska pomp wodnych

Gotowe do montażu – paliwooszczędne – z niską emisją CO2 : Oprócz znanych konstrukcji standardowych łożysk pomp wodnych do klasycznych pomp chłodziwa, firma Schaeffler oferuje tzw. łożyska z podwójną oprawą do pomp chłodziwa regulowanych w oparciu o lepkość.

Produkty:

  • Łożyska pomp wodnych do zastosowania w samochodach ciężarowych
  • „Łożyska z podwójną oprawą” do regulowanych pomp wodnych
  • Trzyrzędowe łożyska do dużych obciążeń
  • Wirniki pomp wodnych
Łożyska z podwójną oprawą
Łożyska z podwójną oprawą
Łożysko przepustnicy
Łożysko przepustnicy

Systemy sterowania spalinami/powietrzem

Przewaga w zakresie emisji CO2: Łożyska przepustnicy to nasmarowane, obustronnie uszczelnione, hermetyczne łożyska igiełkowe cienkościenne ze szczególnie niewielkimi rozmiarami w kierunku promieniowym. Dzięki niskiemu momentowi tarcia i zaawansowanemu sterowaniu powietrzem w istotny sposób zmniejsza się emisja gazów wytwarzanych przez silnik. Pierścienie zewnętrzne i złożenia igiełkowe są wykonane ze stali odpornej na korozję.

Produkty:

  • Łożyska NiRo/łożyska przepustnicy

Łożyskowania toczne do zastosowań w silnikach

Mniejsze tarcie w silniku: Firma Schaeffler Automotive projektuje innowacyjne łożyskowania dla wszystkich obracających się elementów silnika i przyczynia się w ten sposób do redukcji zużycia paliwa i emisji gazów.

Produkty:

  • Łożyska toczne w turbosprężarce
Łożyska toczne w turbosprężarce
Łożyska toczne w turbosprężarce
Udostępnij stronę

Schaeffler stosuje cookies, aby zapewnić optymalne wykorzystanie. Dalsze korzystanie z tej witryny oznacza akceptację plików cookie. Więcej informacji

Potwierdzenie