Szukany termin

Firma Schaeffler na targach IAA 2019 Wyłącznie zielone światła

Pressrelease Stage Image
Koncepcja Schaeffler Mover została uhonorowana Niemiecką Nagrodą Mobilności w sierpniu tego roku

02.10.2019 | Warszawa

  • Obecność firmy Schaeffler na targach IAA pokazuje, jak innowacyjna technologia może kształtować zrównoważoną mobilność
  • Optymalizacja technologii napędowych i łańcuch energetyczny
  • Schaeffler Mover jako innowacyjna koncepcja mobilności w przestrzeni miejskiej
  • Gwiazdami były silnik elektryczny firmy Schaeffler, dedykowane przekładnie hybrydowe, moduł kątowy firmy Schaeffler i technologia drive-by-wire, które są kluczowymi technologiami umożliwiającymi mobilność w przyszłości

Jeżeli świat ma osiągnąć dwustopniowy cel ustanowiony w paryskim porozumieniu klimatycznym, sektor mobilności będzie musiał stawić czoła wyzwaniu i osiągnąć znaczną redukcję emisji CO2. Grupa Schaeffler robi dokładnie to samo: dąży do sprostania wyzwaniu. W ramach wystawy zatytułowanej „Making Mobility Sustainable and Autonomous”, firma skorzystała ze swej obecności na targach motoryzacyjnych IAA 2019 we Frankfurcie, aby zaprezentować swoją wizję zrównoważonej mobilności opartej na innowacjach. „Obecne przemiany w zakresie mobilności postrzegamy jako okazję do wykorzystania naszej wiedzy fachowej w dziedzinie techniki napędowej i podwozia w celu innowacyjnego kształtowania sektora mobilności przyszłości”, powiedział dyrektor generalny Schaeffler AG Klaus Rosenfeld. Firma wykorzystała swoją wizytówkę IAA do zaprezentowania swojego zintegrowanego spojrzenia na cały łańcuch energetyczny sektora mobilnego i przedstawienia innowacyjnych rozwiązań systemowych. Jednym z najważniejszych wydarzeń jest pierwsze w historii publiczne zaprezentowanie własnych silników elektrycznych Schaeffler, które zostały opracowane w różnych klasach mocy i są obecnie produkowane na znaczną skalę. Inne atrakcje to dedykowane hybrydowe układy napędowe, inteligentny moduł skrętu firmy Schaeffler z kątem skrętu 90 stopni, technologia drive-by-wire jako kluczowa technologia umożliwiająca samodzielną jazdę samochodem oraz Schaeffler Mover jako nowa koncepcja mobilności w przestrzeni miejskiej.

Kompleksowe spojrzenie na łańcuch energetyczny
Jako globalny dostawca z branży motoryzacyjnej i przemysłowej Schaeffler postrzega łańcuch energetyczny jako całość – dlatego też jest w stanie zaoferować rozwiązania systemowe i produktowe np. w zakresie wytwarzania energii odnawialnej. „Aby zabezpieczyć zrównoważony rozwój, trzeba spojrzeć na cały łańcuch energetyczny. Samo przesunięcie emisji z jednego punktu w łańcuchu do drugiego nie ma wpływu na ogólny bilans CO2”, powiedział Klaus Rosenfeld. Zauważając potrzebę stosowania technologii magazynowania energii elektrycznej w celu wyrównania wahań w dostępności odnawialnych źródeł energii, zwrócił uwagę na rosnące znaczenie alternatyw, takich jak wodór. W początkowych pracach rozwojowych nad komponentami ogniw paliwowych firma Schaeffler wykorzystuje swoje tradycyjne doświadczenie w zakresie technologii materiałowej, formowania materiału i technologii powierzchni. Główna siła firmy polega na tym, że jest ona silnie zróżnicowana w sektorze przemysłowym i motoryzacyjnym, a zatem jest zaangażowana na każdym etapie łańcucha energetycznego, od wytwarzania energii po jej wykorzystanie w pojazdach.

Silniki elektryczne trafiają do produkcji seryjnej.
Jednym z bardzo obiecujących sposobów redukcji emisji CO2 jest elektryfikacja układu napędowego. Na targach IAA, Schaeffler zaprezentował, w jaki sposób wspiera producentów samochodów w ich elektrycznej mobilności. „Mamy produkty dla wszystkich opcji w zakresie elektryfikacji, od pojazdów hybrydowych i hybrydowych z zasilaniem sieciowym, aż po wysokowydajne silniki elektryczne do pojazdów wyłącznie elektrycznych”, wyjaśnia Matthias Zink, Dyrektor Generalny Schaeffler Automotive OEM. Schaeffler rozpoczyna obecnie końcowy etap rozwoju i seryjną produkcję silników elektrycznych w klasach napięciowych od 48 do 800 V i o mocy od 15 do 300 kW. W 2021 r., na przykład, rozpocznie produkcję silnika elektrycznego do kilku modeli pojazdów elektrycznych produkowanych przez wiodącego europejskiego producenta samochodów. W zakresie hybrydyzacji firma koncentruje się na dedykowanej przekładni hybrydowej (DHT), technologii, w której silnik elektryczny i przekładnia są tak w pełni zintegrowane, że tworzą jedną fizyczną i funkcjonalną jednostkę.

Schaeffler Mover jako koncepcja mobilności w przestrzeni miejskiej
Kolejnym czynnikiem kształtującym mobilność w przyszłości, obok celów klimatycznych, jest urbanizacja. Na targach IAA, zaprezentowano Schaeffler Mover, samobieżną i wysoce elastyczną platformę rozwojową, która łączy w sobie wiele nowych technologii firmy Schaeffler. Sercem tego nowego pojazdu koncepcyjnego jest rolowane podwozie wyposażone w technologię Space Drive-by-wire, którą Schaeffler postrzega jako kluczowy czynnik umożliwiający samodzielną jazdę samochodem. Podwozie składa się z czterech inteligentnych modułów kątowych firmy Schaeffler – piasty z czterema kołami, w której wszystkie elementy napędu i zawieszenia są zintegrowane w jedną, oszczędzającą miejsce jednostkę. Taka konstrukcja oznacza, że platforma może być skalowana i dostosowana do szerokiego zakresu zastosowań. Pojazd koncepcyjny został niedawno nagrodzony niemiecką nagrodą za mobilność oferowaną przez niemieckie Federalne Ministerstwo Transportu i Infrastruktury Cyfrowej. „Schaeffler nie tylko dostarcza innowacyjne technologie napędowe, ale również opracowuje rozwiązania dla nowoczesnych koncepcji mobilności. To właśnie mamy na myśli, kiedy mówimy, że bierzemy aktywny udział w kształtowaniu przyszłej zrównoważonej mobilności”, skomentował Klaus Rosenfeld.

Wydawca: Schaeffler Polska Sp. z o.o.
Kraj wydania Polska

Powiązane materiały medialne

Pliki do pobrania

Informacje prasowe

Pakiet (informacje prasowe + materiały medialne)

Udostępnij stronę

Schaeffler stosuje cookies, aby zapewnić optymalne wykorzystanie. Dalsze korzystanie z tej witryny oznacza akceptację plików cookie. Więcej informacji

Potwierdzenie