Szukany termin

E-mobilność na motoryzacyjnym rynku części zamiennych INA FEAD KIT do hybryd 48 V

Pressrelease Stage Image
Dynamiczne i oszczędne: Hybryda 48V jest wydajna i przyjazna dla środowiska. Foto: Schaeffler

30.03.2020 | Warszawa

  • Nowość na rynku części samochodowych, tylko od firmy Schaeffler - INA FEAD KIT do hybryd 48 V
  • Schaeffler jest dobrze przygotowany do naprawy obecnych i przyszłych generacji pojazdów hybrydowych
  • Już dziś eksperci rynku wtórnego oferują elementy podwozia dla ponad 85 procent wszystkich hybrydowych samochodów osobowych. Dostępne są również rozwiązania naprawcze dla napędu rozrządu i napędu osprzętu (FEAD) dla ponad połowy parku pojazdów, z tendencją wzrostową.

Jako pierwszy dostawca na rynku wtórnym, Schaeffler Automotive Aftermarket oferuje rozwiązanie do naprawy napędu osprzętu (FEAD) dla pojazdów hybrydowych o napięciu 48 V. INA FEAD KIT jest na chwilę obecną dostępny do Renault Scénic i Megane dCi 110 Hybrid Assist. Główne elementy to pasek klinowy wielorowkowy, napinacz i koła pasowe, a także wszystkie niezbędne akcesoria. W ciągu tego roku pojawią się zestawy naprawcze dla kolejnych pojazdów.

Rok 2020 jest kluczowym rokiem e-mobilności dla producentów samochodów ponieważ po raz pierwszy należy przestrzegać limitów CO2 ustalonych przez Unię Europejską. Również na rynku części samochodowych pojawia się pytanie, które części zamienne będą potrzebne w przyszłości i jakie można świadczyć usługi. Wyzwania techniczne, na które będą musiały się przygotować w przyszłości warsztaty, są różnorodne i złożone - na przykład samochody hybrydowe z napędem P0 oprócz klasycznego silnika spalinowego mają silnik elektryczny z napędem paskowym. 48-voltowa technologia hybrydowa odgrywa kluczową rolę w przekształceniu systemu FEAD z odbiornika energii w dostawcę energii: silnik rozrusznika i alternator zastępuje się alternatorem paskowym lub skrótem BAS. W połączeniu z 48-voltową hybrydą pojazd podczas zajzdu z góry wyłącza silnik spalinowy, co pozwala obniżyć emisję CO2 nawet o siedem procent. Po przyspieszeniu generator alternatora paskowego może również zwiększyć moment obrotowy za pomocą tak zwanej „funkcji doładowania”, zwiększając tym samym wydajność i komfort.

Z technologicznego punktu widzenia Schaeffler jest bardzo dobrze pozycjonowany dla pojazdów hybrydowych na rynku wtórnym, biorąc pod uwagę wiedzę jaką dysponuje w zakresie oryginalnego wyposażenia w układach napędowych. Dziś w portfolio znajdziemy komponenty podwozia dla ponad 85 procent wszystkich pojazdów hybrydowych. Odpowiada to prawie takiemu samemu zakresowi, jak w przypadku pojazdów z tradycyjnymi silnikami spalinowymi. W przypadku napędu rozrządu i napędu osprzętu eksperci z rynku wtórnego oferują rozwiązania naprawcze dla ponad połowy wszystkich hybrydowych samochodów osobowych. Już dziś warsztaty często instalują rozwiązania naprawcze Schaeffler, między innymi: dla układu silnika ZESTAW PASKA ROZRZĄDU dla Audi A3 Sportback 1.4 TFSI e-tron, VW GOLF VII 1.4 GTE Hybrid oraz Volvo D5 i D6 Hybrid. Do naprawy podwozia przykładowo w Renault Scénic 4 z Hybrid Assist 1.5 dCi oraz w BMW X5 i X6 Hybrid stosowany jest FAG WheelSet.

Nie rewolucja, ale ewolucja architektury pojazdu
W niedalekiej przyszłości warsztaty powinny przygotować się na okres przejściowy, ponieważ przejście na e-mobilność nie nastąpi z dnia na dzień. „Widzimy, że dodanie napędu elektrycznego do architektury pojazdu początkowo jest ewolucją. Procesy diagnozowania i naprawy mogą ulec zmianie, niewątpliwie niezależne warsztaty będą w stanie naprawiać również pojazdy hybrydowe i elektryczne. Ważne jest to, że akceptują zmiany na rynku, inwestują w przyszłe technologie i edukację ”, mówi Rouven Daniel, wiceprezes ds. Systemów transmisyjnych i odpowiedzialny za e-mobilność w Schaeffler Automotive Aftermarket.

Niezależnie od rodzaju skrzyni biegów branża części zamiennych jest opóźniona o około pięć lat. Dotyczy to również pojazdów hybrydowych i w pełni elektrycznych. W przypadku obu typów pojazdów Schaeffler widzi odpowiednie udziały pojazdów na rynku części zamiennych - tj. pojazdy starsze niż pięć lat - mniej niż pięć procent na całym świecie w nadchodzących latach, przy jednoczesnym rosnącym globalnym parku pojazdów. U podstaw tego scenariusza leży schemat „30–40–30” Schaefflera, który przewiduje 30 procent pojazdów w pełni elektrycznych, 40 procent hybryd i 30 procent tradycyjnych silników spalinowych do 2030 r. „Dlatego nie oczekujemy rewolucji na kolejne lata, a raczej ewolucji. Dzięki naszemu portfolio jesteśmy idealnie przygotowani jako partner dla naszych klientów i warsztatów samochodowych ” - mówi Rouven Daniel.

Wydawca: Schaeffler Polska Sp. z o.o.
Kraj wydania Polska

Powiązane materiały medialne
Pliki do pobrania

Informacje prasowe

Pakiet (informacje prasowe + materiały medialne)

Udostępnij stronę

Schaeffler stosuje cookies, aby zapewnić optymalne wykorzystanie. Dalsze korzystanie z tej witryny oznacza akceptację plików cookie. Więcej informacji

Potwierdzenie