Szukany termin

E-mobilność na motoryzacyjnym rynku części zamiennych Pierwszy na rynku części zamiennych zestaw naprawczy Schaeffler INA FEAD KIT do hybryd 48 V

Pressrelease Stage Image
Dynamiczne i oszczędne: Hybryda 48V jest wydajna i przyjazna dla środowiska. Foto: Schaeffler

30.03.2020 | Warszawa

  • Nowość na rynku części samochodowych, tylko od firmy Schaeffler - INA FEAD KIT do hybryd 48 V
  • Schaeffler jest dobrze przygotowany do naprawy obecnych i przyszłych generacji pojazdów hybrydowych
  • Już dziś eksperci rynku wtórnego oferują elementy podwozia dla ponad 85 procent wszystkich hybrydowych samochodów osobowych. Dostępne są również rozwiązania naprawcze dla napędu rozrządu i napędu osprzętu (FEAD) dla ponad połowy parku pojazdów, z tendencją wzrostową.

Jako pierwszy dostawca na rynku wtórnym, Schaeffler Automotive Aftermarket oferuje rozwiązanie do naprawy napędu osprzętu (FEAD) dla pojazdów hybrydowych o napięciu 48 V. INA FEAD KIT jest na chwilę obecną dostępny do Renault Scénic i Megane dCi 110 Hybrid Assist. Główne elementy to pasek klinowy wielorowkowy, napinacz i koła pasowe, a także wszystkie niezbędne akcesoria. W ciągu tego roku pojawią się zestawy naprawcze dla kolejnych pojazdów.

Rok 2020 jest kluczowym rokiem e-mobilności dla producentów samochodów ponieważ po raz pierwszy należy przestrzegać limitów CO2 ustalonych przez Unię Europejską. Również na rynku części samochodowych pojawia się pytanie, które części zamienne będą potrzebne w przyszłości i jakie można świadczyć usługi. Wyzwania techniczne, na które będą musiały się przygotować w przyszłości warsztaty, są różnorodne i złożone - na przykład samochody hybrydowe z napędem P0 oprócz klasycznego silnika spalinowego mają silnik elektryczny z napędem paskowym. 48-voltowa technologia hybrydowa odgrywa kluczową rolę w przekształceniu systemu FEAD z odbiornika energii w dostawcę energii: silnik rozrusznika i alternator zastępuje się alternatorem paskowym lub skrótem BAS. W połączeniu z 48-voltową hybrydą pojazd podczas zajzdu z góry wyłącza silnik spalinowy, co pozwala obniżyć emisję CO2 nawet o siedem procent. Po przyspieszeniu generator alternatora paskowego może również zwiększyć moment obrotowy za pomocą tak zwanej „funkcji doładowania”, zwiększając tym samym wydajność i komfort.

Z technologicznego punktu widzenia Schaeffler jest bardzo dobrze pozycjonowany dla pojazdów hybrydowych na rynku wtórnym, biorąc pod uwagę wiedzę jaką dysponuje w zakresie oryginalnego wyposażenia w układach napędowych. Dziś w portfolio znajdziemy komponenty podwozia dla ponad 85 procent wszystkich pojazdów hybrydowych. Odpowiada to prawie takiemu samemu zakresowi, jak w przypadku pojazdów z tradycyjnymi silnikami spalinowymi. W przypadku napędu rozrządu i napędu osprzętu eksperci z rynku wtórnego oferują rozwiązania naprawcze dla ponad połowy wszystkich hybrydowych samochodów osobowych. Już dziś warsztaty często instalują rozwiązania naprawcze Schaeffler, między innymi: dla układu silnika ZESTAW PASKA ROZRZĄDU dla Audi A3 Sportback 1.4 TFSI e-tron, VW GOLF VII 1.4 GTE Hybrid oraz Volvo D5 i D6 Hybrid. Do naprawy podwozia przykładowo w Renault Scénic 4 z Hybrid Assist 1.5 dCi oraz w BMW X5 i X6 Hybrid stosowany jest FAG WheelSet.

Nie rewolucja, ale ewolucja architektury pojazdu
W niedalekiej przyszłości warsztaty powinny przygotować się na okres przejściowy, ponieważ przejście na e-mobilność nie nastąpi z dnia na dzień. „Widzimy, że dodanie napędu elektrycznego do architektury pojazdu początkowo jest ewolucją. Procesy diagnozowania i naprawy mogą ulec zmianie, niewątpliwie niezależne warsztaty będą w stanie naprawiać również pojazdy hybrydowe i elektryczne. Ważne jest to, że akceptują zmiany na rynku, inwestują w przyszłe technologie i edukację ”, mówi Rouven Daniel, wiceprezes ds. Systemów transmisyjnych i odpowiedzialny za e-mobilność w Schaeffler Automotive Aftermarket.

Niezależnie od rodzaju skrzyni biegów branża części zamiennych jest opóźniona o około pięć lat. Dotyczy to również pojazdów hybrydowych i w pełni elektrycznych. W przypadku obu typów pojazdów Schaeffler widzi odpowiednie udziały pojazdów na rynku części zamiennych - tj. pojazdy starsze niż pięć lat - mniej niż pięć procent na całym świecie w nadchodzących latach, przy jednoczesnym rosnącym globalnym parku pojazdów. U podstaw tego scenariusza leży schemat „30–40–30” Schaefflera, który przewiduje 30 procent pojazdów w pełni elektrycznych, 40 procent hybryd i 30 procent tradycyjnych silników spalinowych do 2030 r. „Dlatego nie oczekujemy rewolucji na kolejne lata, a raczej ewolucji. Dzięki naszemu portfolio jesteśmy idealnie przygotowani jako partner dla naszych klientów i warsztatów samochodowych ” - mówi Rouven Daniel.

Wydawca: Schaeffler Polska Sp. z o.o.
Kraj wydania Polska

Powiązane materiały medialne

Terms of use for Schaeffler press pictures

Schaeffler press pictures may only be used for editorial purposes. Unless otherwise stated, all copyrights and rights of use and exploitation are owned by Schaeffler Technologies AG & Co. KG, Herzogenaurach (Germany) or by one of its affiliated companies. The reproduction and publication of Schaeffler press pictures is only permitted if the source is stated as follows: "Image: Schaeffler". The pictures may be used free of charge in such cases. The use of pictures for advertising or other commercial purposes, in particular their disclosure to third parties for commercial purposes, is hereby prohibited. Pictures may only be edited with the approval of Schaeffler.

We kindly request that a specimen copy be sent to us when Schaeffler press pictures are published in printed media (or a digital copy in the case of publication in electronic media). When using Schaeffler press pictures in films, please notify us and state the title of the film.

Use and utilization of Schaeffler press pictures is subject to the substantive laws of Germany without its conflict of law provisions. The place of competent jurisdiction shall be Nuremberg, Germany.

Postal adress:
Schaeffler Technologies AG & Co. KG
Corporate Communication
Industriestraße 1-3
91074 Herzogenaurach
Germany

presse@schaeffler.com

Pliki do pobrania

Informacje prasowe

Pakiet (informacje prasowe + materiały medialne)

Udostępnij stronę

Schaeffler stosuje cookies, aby zapewnić optymalne wykorzystanie. Dalsze korzystanie z tej witryny oznacza akceptację plików cookie. Więcej informacji

Potwierdzenie