Szukany termin

Łożyska walcowe ze zoptymalizowanym stykiem z krawędzią

Łożyska walcowe INA z pełną ilością wałeczków + łożyska walcowe z koszykiem = rozwiązanie do każdego zastosowania

Wszystko można jeszcze ulepszyć: Aby znacznie wydłużyć okres użytkowania łożyska obciążonego osiowo, zostały zaprojektowane wałeczki TB. TB jak TorusBallig (wypukłe jak torus). Dzięki specjalnemu wygięciu czołowych powierzchni wałeczków obciążenie rozkłada się na znacznie większej powierzchni. Wygięcie czołowych powierzchni wałeczków zwiększa powierzchnię styku i znacznie zmniejsza przez to nacisk powierzchniowy.

Łożyska walcowe FAG z koszykiem w nowej wersji TB
Łożyska walcowe FAG z koszykiem w nowej wersji TB
Łożyska walcowe INA ze zoptymalizowanym stykiem z krawędzią
Łożyska walcowe INA ze zoptymalizowanym stykiem z krawędzią

Nowy projekt i lepszy styk z wałeczkami

Mniejszy nacisk powierzchniowy daje szereg zalet:

  • Zwiększenie dopuszczalnego obciążenie w kierunku osiowym w porównaniu ze standardowymi łożyskami przy współczynniku 1,5 w przypadku łożysk podporowych i ustalających
  • Niższa temperatura łożyska, ponieważ moment tarcia przy obciążeniu osiowym może zmniejszyć się o 50%
  • Znacznie mniejsze zużycie wałeczków przy obciążeniu osiowym dzięki tworzeniu się lepszej warstwy smaru
  • Dłuższy okres użytkowania łożysk przy obciążeniu osiowym

Wałeczki łożyskowe w wersji wypukłej jak torus zapewniają wysoką wydajność urządzenia, nowe możliwości konstrukcyjne jak również mniejsze koszty eksploatacji i konserwacji.

Większa nośność – mniejsze tarcie: Przy większym obciążeniu osiowym łożyska walcowe INA i FAG w wersji TB mogą pracować jako łożyska standardowe ze znacznie większą prędkością obrotową.

Łożyska wielkogabarytowe FAG z koszykiem w nowej wersji TB

We wszystkich seriach TB projekt łożyska został opracowany całkowicie od nowa, dzięki czemu w pełni zostały wykorzystane zalety wałeczków TB. Łożyska walcowe FAG z koszykiem w wersji TB są dostępne ze sprawdzonym prowadzonym przez elementy toczne dwuczęściowym koszykiem M1 lub z nowym prowadzonym przez obrzeża jednoczęściowym koszykiem MPAX. Wymiary i tolerancje nowych łożysk są zgodne z normą DIN 5412.

Korzyści dla klienta:

  • Nowe koncepcje łożyskowania i możliwości konstrukcyjne dzięki możliwości większego obciążenia w kierunku osiowym (zmniejszanie wymiarów – Downsizing)
  • Wyższa wydajność energetyczna dzięki mniejszemu momentowi tarcia
  • Niższe koszty eksploatacji dzięki mniejszemu zużyciu energii
  • Wyższa wydajność przy takich samych kosztach
  • Odpowiednie do bardzo wysokich prędkości obrotowych

Obciążenie osiowe do 60% obciążenia promieniowego

Do 50% mniejsze tarcie przy obciążeniu osiowym

Łożyska walcowe ze zoptymalizowanym stykiem z krawędzią
(1) Wałeczek TB (2) Zoptymalizowany styk z krawędzią (3) Koszyk z miedzi
W wersji TB są już dostępne następujące serie:
Forma
Seria
od wskaźnika otworu
od średnicy otworu
N, NJ, NU, NUP
2E
48
240
N, NJ, NU, NUP
22E
44
220
N, NJ, NU, NUP
3E
34
170
N, NJ, NU, NUP
23E
34
170
N, NJ, NU, NUP
10
80
400
N, NJ, NU, NUP
19
600
600

Jednoczęściowy prowadzony przez obrzeża koszyk MPAX

Jednoczęściowy masywny koszyk mosiężny MPAX to kolejna wersja koszyków FAG typu MPA i MP1A stopniowo je zastępująca. Jest jeszcze bardziej odporny na obciążenie udarowe i drgania w stosunku do wersji poprzednich, nadaje się w szczególności do zastosowań przy dużym obciążeniu.

Masywny koszyk mosiężny MPAX
Zalety koszyka MPAX:
  • Znacznie większa sztywność w kierunku promieniowym
  • Zwiększona trwałość dzięki solidnej konstrukcji
  • Możliwość większego obciążenia w stosunku do promieniowych sił odśrodkowych
  • Mniejsze maksymalne naprężenie na promieniu przy rogach kieszeni

Łożyska walcowe INA z pełną ilością wałeczków są znane jako prawdziwe pakiety siły pod względem nośności i sztywności . Co jednak jest całkiem nieznane: Przenoszą niezwykle duże siły osiowe – do 60% obciążenia promieniowego! Łożyska obciążone w kierunku osiowym mają znacznie większą trwałość i dzięki lepszemu stykowi wałeczków z krawędzią mają mniejsze tarcie. Interesujące połączenie mając na uwadze zmniejszenie wymiarów (Downsizing) i oszczędność energii.

Korzyści dla klienta:

  • Nowe koncepcje łożyskowania i możliwości konstrukcyjne dzięki możliwości większego obciążenia w kierunku osiowym (zmniejszanie wymiarów – Downsizing)
  • Wyższa wydajność energetyczna dzięki mniejszemu momentowi tarcia
  • Niższe koszty eksploatacji dzięki mniejszemu zużyciu energii
  • Odpowiednie do bardzo dużych obciążeń promieniowych

Obciążenie osiowe do 60% obciążenia promieniowego

Do 50% mniejsze tarcie przy obciążeniu osiowym

Łożyska walcowe INA ze zoptymalizowanym stykiem z krawędzią
(1) Wałeczek TB Rolle (2) Zoptymalizowany styk z krawędzią
W wersji TB są już dostępne następujące serie:
Forma
Seria
od wskaźnika otworu
od średnicy otworu
LSL 19
23
18
90
ZSL 19
23
18
90
SL 19
23
18
90
SL 18
18
92
140
SL 18
22
28
460
SL 18
28
600
600
SL 18
29
60
300
SL 18
30
36
180
SL 18
50
36
180

Schaeffler stosuje cookies, aby zapewnić optymalne wykorzystanie. Dalsze korzystanie z tej witryny oznacza akceptację plików cookie. Więcej informacji

Potwierdzenie