Szukany termin

Precyzyjne podzespoły i systemy do skrzyń biegów samochodów osobowych i pojazdów użytkowych

W ubiegłych latach została skonstruowana i wprowadzona do produkcji seryjnej duża liczba nowych typów skrzyń biegów. Automatyczne skrzynie biegów, dwusprzęgłowe skrzynie biegów i bezstopniowe skrzynie biegów (wariator) uzupełniają konstrukcje klasyczne tj. „ręczne skrzynie biegów” i „stopniowe skrzynie biegów z przekładnią hydrauliczną”. Dzięki innowacyjnym podzespołom i systemom, Schaeffler Automotive stale rozwija wszystkie konstrukcje i koncepcje dla zwiększenia komfortu jazdy i mniejszego zużycia paliwa.

Podzespoły i systemy do skrzyń biegów samochodów osobowych

Łożyskowania przekładni
Łożyskowania przekładni

Łożyskowania do przekładni i przekładni osi tylnej

Firma Schaeffler dysponuje kompletnym systemem i oferuje rozwiązania dla całego pakietu łożyskowań systemu skrzyni biegów – z oszczędnością miejsca, w zakresie obciążenia i niewielkiego tarcia. Można do nich zaliczyć rozwiązania promieniowe i osiowe łożyskowania wałów przekładniowych i kół zębatych, jak również kompletne zestawy kół planetarnych. Przy tym, pod uwagę brane jest nie tylko pojedyncze łożysko, lecz cały system i kompletna skrzynia biegów. Łożyska skośne w układzie tandem do łożyskowania zębnika i mechanizmu różnicowego w przekładni przedniej i tylnej osi, zastępują zwykłe łożyska stożkowe. Mniejsze tarcie i mniejsze wydzielanie ciepła znacząco wpływa na zwiększenie sprawności. Dzięki temu, możliwe jest znaczne zredukowanie zużycia paliwa. Nowoczesne samochody stają się w ten sposób bardziej ekologiczne i oszczędne, a zarazem zwiększa się trwałość podzespołów.

Produkty:

  • Łożyska igiełkowe
  • Łożyska kulkowe
  • Łożyska stożkowe
  • Łożyska walcowe
  • Zestawy kół planetarnych
  • Łożyska kulkowe skośne
  • Łożyska skośne w układzie tandem

Mechanizm różnicowy lekkiej konstrukcji

Zmniejszenie ciężaru i przestrzeń zabudowy: Kompaktowy, lżejszy, bardziej cichy i efektywny a przy tym wydajny – to atrybuty innowacyjnego mechanizmu różnicowego o lekkiej konstrukcji. Całkowicie nowa architektura tego podzespołu umożliwia zmniejszenie o 70% przestrzeni wymaganej do zabudowy. Mechanizm różnicowy o lekkiej konstrukcji z umieszczonymi w jednej płaszczyźnie kołami zębatymi w postaci kół planetarnych ma ciężar mniejszy o 30% w stosunku do mechanizmu różnicowego tradycyjnej konstrukcji. Ponadto, mechanizm różnicowy o lekkiej konstrukcji stanowi kluczowy element innowacyjnych rozwiązań w zakresie elektromobilności takich jak np. kompaktowe E-osie do pojazdów hybrydowych i samochodów elektrycznych.

Mechanizm różnicowy o lekkiej konstrukcji
Mechanizm różnicowy o lekkiej konstrukcji
Moduł skrzyni biegów
Moduł skrzyni biegów

Sprzęgło/skrzynia biegów/synchronizacja

Zmiana biegów z wyczuciem: W ręcznej skrzyni biegów podzespoły sprzęgła, skrzyni biegów i synchronizacji firmy Schaeffler, pozwalają na szybką, pewną zmianę biegów. Systemy wysprzęglające oraz samonastawne sprzęgła wyróżniają się małymi siłami potrzebnymi do uruchomienia oraz automatyczną kompensacją zużycia.

Elementy skrzyni biegów i synchronizacji zapewniają komfortową zmianę biegów. Już we wczesnym stadium projektowania systemu, nasza firma jako partner inżynieryjny, ściśle współpracuje z klientami: Znaczenie tutaj ma kompetencja firmy Schaeffler w zakresie systemu.

Podzespoły i systemy synchronizacji zaliczają się do najważniejszych elementów skrzyni biegów pojazdu i wpływają na pewność działania ręcznej, automatycznej oraz dwusprzęgłowej skrzyni biegów. W przyszłych zastosowaniach przekładni hybrydowych potrzebna jest synchronizacja z nowymi funkcjami. Dzięki zorientowanemu na rynek rozszerzeniu oferty o systemy synchronizacji, firma Schaeffler jest do tego bardzo dobrze przygotowana. Oferta obejmująca system Eco oraz system Short-System zawiera zarówno wypróbowane standardowe produkty, jak również nowe rozwiązania ze zoptymalizowaną przestrzenią zabudowy bez strat mocy.

Produkty:

  • Sprzęgło
  • Tarcze sprzęgłowe
  • Systemy wysprzęglające/łożyska wysprzęglające
  • Ograniczniki momentu
  • Wspomaganie siły pedału
  • Okładziny
  • Skrzynia biegów
  • Jednostki/kopułki przełączania
  • Regulator siły odśrodkowej sprzęgła
  • Łożyska cienkościenne przelotowe do ruchu wzdłużnego i obrotowego
  • Blokada przełączania
  • Mufa przesuwna
  • Pierścień pośredni do synchronizacji

Rozwiązania dla dwusprzęgłowych i automatycznych skrzyń biegów

Zautomatyzowane rozwiązania w podwójnym pakiecie: Jesteśmy silnym partnerem technologicznym przemysłu motoryzacyjnego w zakresie rozwoju nowych koncepcji skrzyni biegów. Przykładem tego partnerstwa są automatyczne skrzynie biegów i dwusprzęgłowe skrzynie biegów oferujące komfort i dynamikę, a równocześnie mniejsze zużycie paliwa. Koncepcja napędu hybrydowego obejmuje hybrydową dwusprzęgłową skrzynię biegów. Wykorzystanie urządzenia elektrycznego umożliwia, dzięki funkcji Booster, realizację wszystkich funkcji hybrydowych, takich jak start/stop/odzyskiwanie energii z hamowania oraz zmniejszanie wymiarów (downsizing) silników spalinowych bez dodatkowych podzespołów.

Produkty:

  • Rozwiązania dla automatycznych skrzyń biegów
  • Rozwiązania dla dwusprzęgłowych skrzyń biegów (suche i mokre)
  • Rozwiązania dla hybrydowych dwusprzęgłowych skrzyń biegów
Podwójne suche sprzęgło
Podwójne suche sprzęgło
Skrzynie biegów CVT
Skrzynie biegów CVT

Rozwiązania dla automatycznych skrzyń biegów

Innowacyjne technologie dostosowane do lokalnych wymagań: Koncepcja sukcesu firmy Schaeffler to oferta produktów dostosowana do lokalnych wymagań i oczekiwań.

Większy komfort dzięki automatyce: Oprócz kompletnych pakietów łożyskowania wałów i kół zębatych oraz zestawów kół planetarnych, firma Schaeffler oferuje komponenty do automatycznych skrzyń biegów, w szczególności konwertery momentu i sprzęgła konwerterów. Dzięki połączeniu przetwornika hydrodynamicznego i urządzenia elektrycznego, firma Schaeffler może zaoferować kluczową technologię, która pomaga w rozwoju napędów hybrydowych na rynku północnoamerykańskim.

Podzespoły takie jak zestawy tarcz, łańcuchy i podzespoły hydrauliczne do bezstopniowych skrzyń biegów (CVT): Bezstopniowa skrzynia biegów (CVT) jest idealnym rozwiązaniem do wysokiego natężeniu ruchu i dużych wahań prędkości jazdy. Ponadto, za wykorzystaniem bezstopniowej skrzyni biegów CVT przemawiają rosnące na całym świecie wymagania dotyczące emisji oraz zużycia paliwa. Silnik może pracować w optymalnym zakresie, dzięki bezstopniowemu dostosowaniu przełożenia bez zmiany momentu. Pozwala to na użytkowanie porównywalne do idealnie obsługiwanych ręcznych skrzyń biegów. Koncepcje hybrydowe można w optymalny sposób łączyć z podzespołami CVT.

Produkty:

  • Zestawy tarcz do CVT
  • Łańcuch do CVT
  • Przekładnie hydrauliczne
  • Regulator siły odśrodkowej przekładni hydraulicznej
  • Sprzęgło konwertera momentu

Tłumiki drgań skrętnych

Firma Schaeffler dysponuje głęboką wiedzą w zakresie tłumików wykorzystywanych w napędach. Konstrukcje wyznaczające ścieżki rozwoju, takie jak dwumasowe koło zamachowe, podobnie jak tłumiki drgań skrętnych zintegrowane w tarczach sprzęgłowych, przyczyniły się do zapewnienia komfortu jazdy współczesnych kierowców.

Firmie Schaeffler, jako pierwszemu producentowi w Europie, udało się skonstruować dwumasowe koło zamachowe (ZMS/DMF) produkowane wielkoseryjnie, które jest bezsprzecznie najważniejszym elementem redukującym drgania skrętne w układzie napędowym. Innowacyjne dwumasowe koło zamachowe z regulatorem siły odśrodkowej to kolejny kluczowy element zmniejszający zużycie paliwa i emisji szkodliwych substancji i równocześnie zwiększający komfort jazdy. Firma Schaeffler przeniosła zasadę działania regulatora siły odśrodkowej również na inne rozwiązania w układach napędowych, przykładowo w tłumiku drgań skrętnych wykorzystywane jest sprzęgło mostkowe.

Schaeffler oferuje również podzespoły do tłumienia drgań dla silnika, takie jak tłumik wału korbowego i wałka wyrównawczego.

Produkty:

  • Dwumasowe koła zamachowe
  • Regulator siły odśrodkowej dwumasowego koła zamachowego i przekładni hydraulicznej
  • Tłumik do wałka wyrównawczego
  • Tłumik do wału korbowego
Dwumasowe koła zamachowe
Dwumasowe koła zamachowe

Podzespoły i systemy do skrzyń biegów pojazdów użytkowych

Łożyska stożkowe z wirnikiem jawnobiegunowym
Łożyska stożkowe z wirnikiem jawnobiegunowym

Łożysko główne

Trwałe i zoptymalizowane pod względem tarcia: Specjalna wersja naszego łożyska stożkowego bez pierścienia zewnętrznego jest dostosowana do szczególnych wymagań i ilości miejsca. Konstrukcja zoptymalizowana pod względem tarcia wyróżnia to łożysko stożkowe zapewniając mu szczególną trwałość. Zintegrowana dodatkowa funkcja oferuje klientom wydajność, wysoką trwałość oraz niezawodność przy pracy z małym tarciem. W celu osiągnięcia wydajności, dział rozwoju naszej firmy dopasowuje główne łożyska do wszystkich punktów eksploatacji.

Produkty:

  • Łożyska kulkowe
  • Łożyska walcowe
  • Łożyska tulejowe
  • Łożyska stożkowe
  • Łożyskowanie bezpośrednie
  • Dwusprzęgłowe skrzynie biegów

Łożyska igiełkowe

Perfekcja w ekstremalnych warunkach: Przy ekstremalnych wymaganiach eksploatacyjnych najlepszym wyborem są nasze łożyska do kół luźnych. Niezależnie od indywidualnych wymagań lub panujących czynników, takich jak temperatura, obciążenie lub prędkość: Klienci zawsze mogą liczyć na doskonałe i trwałe rozwiązanie firmy Schaeffler.

Produkty:

  • Łożyska igiełkowe wzdłużne
  • Łożyska igiełkowe cienkościenne
  • Złożenie igiełkowe
  • Łożyska igiełkowe z pełną ilością igiełek
  • Tuleje dystansowe
  • Pierścienie wewnętrzne
  • Zestawy kół planetarnych
Złożenie igiełkowe
Złożenie igiełkowe
Łożyska wyciskowe
Łożyska wyciskowe

Systemy wysprzęglające

Trwała konstrukcja i doskonałe uszczelnienie: Łożysko pilotowe podpiera wał wejściowy przekładni w kole zamachowym. Wymaga to dużej trwałości, którą firma Schaeffler zapewnia dzięki optymalnemu uszczelnieniu. Uszczelnienie zapobiega wnikaniu w łożysko pyłu ze startego sprzęgła. Duży zasobnik na smar gwarantuje pracę w długim okresie czasu podczas, gdy konstrukcja zapewnia odporność na przemieszczenia osiowe.

Produkty:

  • Pierścień do synchronizacji
  • Blokady do systemów przełączania
  • Mufy przesuwne
  • ARRES
  • Systemy wysprzęglające/łożyska wysprzęglające

Systemy przełączania

Bez zużycia ściernego i bardzo precyzyjne: Nasze rozwiązania dla wszystkich ruchomych części zapewniają optymalne przełączanie i niskie tarcie. Łożyska do ruchu wzdłużnego i obrotowego umożliwiają precyzyjną i zdefiniowaną zmianę biegów. Oferujemy również blokady dla wszystkich warunków i wymagań dotyczących miejsca. Mają one szczególnie małe zużycie ścierne, dzięki małemu tarciu.

Produkty:

  • Blokady
  • Prowadnica obrotowo-liniowa RLF
  • Inne podzespoły do przełączania
Blokada
Blokada
Sprzęgło TAC
Sprzęgło TAC

Sprzęgła

Optymalna zmiana biegów: Systemy sprzęgła, jako łącznik silnika ze skrzynią biegów, pozwalają na szybką, pewną i zdefiniowaną zmianę biegu. Sprzęgła z automatyczną kompensacją zużycia, tłumiki drgań skrętnych optymalnie dopasowane do układu napędowego oraz okładziny cierne odporne na zużycie i ścieranie łączą w sobie komfort i wytrzymałość do zastosowań we wszystkich zakresach momentu obrotowego. Schaeffler jest również silnym partnerem dla przemysłu motoryzacyjnego w zakresie rozwijania nowych dwusprzęgłowych skrzyń biegów do pojazdów użytkowych.

Produkty:

  • Systemy sprzęgła wraz z łożyskami wysprzęglającymi
  • Sprzęgła samonastawne
  • Rozwiązania dla dwusprzęgłowych i automatycznych skrzyń biegów

Tłumiki drgań skrętnych

Równomierność biegu w układzie napędowym: Regulator siły odśrodkowej koła zamachowego stabilizuje pracę silnika i jest elementem wpływającym na oszczędność paliwa, dzięki zmniejszeniu wymiarów (downsizing) silnika przy jednoczesnej redukcji hałasu pojazdu. Dodatkową zaletą tłumików szerokokątnych jest izolowanie drgań skrętnych oraz trwałość. To rozwiązanie znajdzie zastosowanie w przyszłości we wszystkich skrzyniach biegów samochodów ciężarowych. Schaeffler oferuje również podzespoły do tłumienia drgań w napędzie pasowym w silnikach.

Produkty:

  • Regulator siły odśrodkowej koła zamachowego
  • Tłumiki do sprężyn łukowych
  • Tłumiki szerokokątne
  • Tłumiki do systemów Front-End
Tłumiki drgań skrętnych
Tłumiki drgań skrętnych
Przekładnie hydrauliczne
Przekładnie hydrauliczne

Przekładnie hydrauliczne

Doskonała dynamika jazdy, mniejsze zużycie paliwa: Nowa generacja przekładni opracowanych przez firmę Schaeffler, o stalowej konstrukcji zoptymalizowanej pod względem ciężaru do automatycznych skrzyń biegów HCV, zapewnia maksymalną wydajność podczas uruchamiania i zmiany biegów. W połączeniu ze zintegrowaną technologią tłumienia, a także wydajnymi wielotarczowymi sprzęgłami mostkowymi, oferują doskonałą dynamikę jazdy i znaczące zmniejszenie zużycia paliwa.

Produkty:

  • Przekładnie hydrauliczne
  • Sprzęgła mostkowe
  • Tłumiki do konwerterów

Podzespoły do napędu dodatkowego

Łatwe i gotowe do montażu: Pompa hydrauliczna jest napędzana przez wewnętrzne zazębienie zespołu łożyskowego. Prezentowany moduł przenosi momenty obrotowe powyżej 1 000 Nm. Konstrukcja modułowa ułatwia montaż u klienta. Ponadto otwory promieniowe, uszczelnienie i stożkowy element sterują wewnętrznym przepływem oleju, natomiast są projektowane indywidualnie.

Produkty:

  • Elementy toczne
  • Elementy wykrawane precyzyjnie
  • Łożyska ślizgowe
  • Pierścień dystansowy
  • Łożyska przegubowe
  • Sprzęgło jednokierunkowe
  • Zestawy tarcz do CVT
  • Powłoki
  • Łańcuch do okładzin CVT
  • Tłumiki do zastosowań DK
Zespół napędu dodatkowego
Zespół napędu dodatkowego
Udostępnij stronę

Schaeffler stosuje cookies, aby zapewnić optymalne wykorzystanie. Dalsze korzystanie z tej witryny oznacza akceptację plików cookie. Więcej informacji

Potwierdzenie