Łożyska do śrub pociągowych

W stosunku do łożyska śrub pociągowych stawiane są wymagania, którym zwykłe łożyska nie mogą często sprostać w optymalny sposób z uwagi na ich konstrukcję. Dlatego, aby umożliwić tworzenie dokładnych, wytrzymałych, sztywnych, łatwych w montażu łożyskowań o niewielkim tarciu i łatwych do spełnienia wymogach konserwacyjnych lub łożysk niewymagających konserwacji dla wysoce dynamicznych zastosowań w śrubach pociągowych, INA/FAG przygotowało szeroką gamę wzdłużnych łożysk skośnych. Dzięki tej wszechstronnej ofercie możliwe jest sprostanie wszelkim technicznym i ekonomicznym wymogom w stosunku do łożysk wrzecion posuwowych w sposób najlepszy dla danego rozwiązania.

Łożyska kulkowe skośne wzdłużne
Wersje wielorzędowe
Wzdłużne łożyska kulkowe skośne są dostępne w formie gotowych do montażu zespołów jedno-, dwu- i trzyrzędowych. Są nierozłączne i składają się z grubościennych stabilnych pierścieni zewnętrznych, złożeń kulkowych oraz jedno- lub dwuczęściowych pierścieni wewnętrznych. W przypadku konstrukcji wielorzędowych pierścień zewnętrzny posiada otwory przelotowe, które ułatwiają mocowanie łożyska do konstrukcji przyłączeniowej. Pierścienie łożyska są do siebie dopasowane w taki sposób, że po napięciu pierścieni przy użyciu precyzyjnej nakrętki z wpustem zostaje ustawione zdefiniowane napięcie wstępne.

Wzdłużne łożyska igiełkowo walcowe
Łożyska wzdłużne igiełkowo walcowe składają się z pierścienia zewnętrznego z bieżniami promieniowymi i osiowymi, dwóch podkładek masywnych, pierścienia wewnętrznego, promieniowego złożenia igiełkowego i dwóch wzdłużnych złożeń walcowych. Łożyska są dostępne w wersji przykręcanej i nieprzykręcanej.

Pierścienie uszczelniające / nakrętki rowkowe precyzyjne
Pierścienie uszczelniające DRS przykręca się do pierścienia pośredniego łożysk igiełkowo-walcowo wzdłużnych i dokładnie centruje. Elementy te uszczelniają łożysko od strony zewnętrznej. Uszczelnienia są dostarczane w kompletnych zestawach składających się z kołnierza uszczelniającego ze zintegrowanym promieniowym pierścieniem uszczelniającym, uszczelnienia kołnierza oraz imbusowych śrub cylindrycznych umożliwiających zamocowanie nośnika do pierścienia pośredniego łożyska.